Connect with us

#viral

Aksi usahawan tepuk punggung: Cheta Pot Pet mohon maaf, Ifa Raziah tak kisah


Beberapa hari lepas, tular di media sosial  gurauan keterlaluan beberapa orang usahawan selebriti yang dikongsikan di media sosial Kak KM atau nama sebenarnya Liana Rosli.

Tepuk2 punggung

Aksi tepuk-tepuk punggung mereka telah mendapat kecaman netizen memandangkan ia memberi gambaran kurang sopan lagi-lagi mereka adalah individu yang mempunyai pengikut yang ramai di media sosial.

Minta maaf kepada followers

Selepas mendapat teguran daripada beberapa pihak seperti pendakwah bebas, PU Amin, beberapa orang usahawan yang ada dalam video berkenaan telah memberi respon mengenai gurauan mereka itu.

Menerusi Harian Metro, founder kepada produk kosmetik, Cheta Pot Pet atau nama sebenarnya Rozita Bahrom memaklumkan yang aksi tepuk punggung itu sekadar melawak dengan kawan-kawan sahaja.

Aksi dirakam itu hanya melawak saja. Tak sangka pula ia menjadi serius,”
“Saya tahu video itu akan dimuat naik di Instagram. Lagipun ada banyak ‘angle’ (sudut) video dirakam. Bila Kak KM dah muat naik, takkan nak marah kawan-kawan kan, sebab saya pun buat aksi tu. Memang tak boleh nak undur semula.
“Diakui ramai juga ‘followers’ saya marah hingga mereka cakap sejak saya terbabit sebagai penaja saya menjadi semakin ‘gedik’. Jadi, saya mohon maaf kepada mereka.
“Saya baru lagi dalam bidang ni, jadi apabila tukar dan kena kecam, terasa jugalah. Macam yang lain tu mereka sudah biasa,” kata.
@chetapotpet

Bila hang kena shooting dengan Ratu Jamu kak km jenuhhh wei penat gelakk terpelanting kena toi bontot kak km pergh! #fyp #fypシ #chetapotpet #kakkm

♬ Makan Hati (Dangdut) – Fahry Rav & Dian Mendes

DSV tak kisah, dapat tunjuk aset masih ‘kental’

Manakala Dato’ Seri Vida pula memberi alasan yang tindakan tersebut sedikit sebanyak mampu menunjukan kehebatan mereka terutama dirinya yang masih ‘kental’ walaupun sudah berusia 51 tahun.

“Secara jujurnya aksi seperti itu kalau berjumpa masing-masing nak tunjuk kelebihan dan apa kehebatan yang ada.
“Walaupun saya ini sudah berusia lebih 51 tahun, tapi masih ‘kental’. Apa yang dirakam itu saja-saja dan di muat naikkan. Saya rasa orang lain kalau dengan kawan-kawan mesti ada bertepuk tampar macam tu kan?” katanya.

Hanya gurauan sahaja

Dalam pada itu menerusi Mstar, selebriti yang kini lebih fokus kepada bidang perniagaan Ifa Raziah pula menyifatkan perkara berkenaan sesuatu yang biasa dan dia sendiri tidak mempunyai masalah terhadap gurauan seperti itu.

Kami tidak buat perkara yang melampau. Bukannya saya berbogel atau selak kain sehingga nampak bahagian yang tidak sepatutnya.

“Video tersebut hanyalah sekadar gurauan antara kami apabila berjumpa. Itu cara kami gembirakan diri sendiri,”
“Aksi itu juga dirakam atas persetujuan bersama,” katanya.

Tambah Ifa lagi, dia yakin pasti ada wanita lain yang turut bergurau seperti mereka. Dia juga sama sekali tidak menghiraukan segala kecaman kerana bukan suami netizen pun yang menepuk punggung mereka.

Penyanyi dangdut itu mengakui dia tidak membaca komen-komen kecaman di media sosial dan malas untuk melayan kata-kata negatif yang dilemparkan kepada mereka.

“Rasanya ada juga wanita lain yang buat aksi sama seperti mana kami lakukan. Apa salahnya video tersebut?
“Bukannya suami awak yang tepuk punggung saya. Perbuatan itu dilakukan sesama wanita.
“Terima kasih kerana viralkan video tersebut. Saya tidak membaca sebarang komen kecaman di media sosial kerana malas nak layan,” jelasnya.

Terdahulu, video gurauan tepuk-tepuk punggung 4 usahawan itu mendapat kecaman netizen kerana dilihat sangat tidak sopan.

Mana tidaknya, mereka yang ‘menonggek’ di sebuah kereta telah saling menepuk punggung masing-masing sambil ketawa tanpa memikirkan kesan kepada tontonan masyarakat.

Sumber: Instagram lianarosli_official, Harian Metro (Sudirman Mohd Tahir), Mstar (Farol Hadi)

Continue Reading
Advertisement