Connect with us

#viral

Dari kecil merayu mak ayah nak niaga, 2 beradik semangat jual air sampai habis

Baru-baru ini, terdapat sebuah posting yang mengisahkan mengenai dua adik-beradik yang gigih berusaha menjual pelbagai jenis air di sebuah pusat rekreasi keluarga.

Lebih menarik apabila kakaknya iaitu ‪Qaisara Batrisya‬ berumur lapan tahun bersama adiknya yang baru berusia enam tahun mempunyai minat terhadap bidang perniagaan sejak dari kecil.

Dari umur adik 4 tahun..dia dah mintak pd mak dgn ayahnya nak berniaga tp x tertunai.alhamdulillah hr ni Allah s.w.t…

Posted by Nur Hanis Muhamad Kassim on Sunday, January 12, 2020

Menerusi laman Facebook, ibu mereka Nur Hanis Muhamad Kassim berkata anaknya yang kedua itu telah lama membuat permintaan daripada mereka untuk berniaga sejak dia berusia empat tahun lagi.

“Dari umur adik 4 tahun dia dah mintak pada mak dengan ayahnya nak berniaga tapi tak tertunai,

“Alhamdulillah hari ini Allah s.w.t lorongkan untuk kakak dengan adik merasai sendri macam mana nak berniaga,” katanya.

Atas permintaan tersebut, dia dan suami akhirnya bersetuju untuk berniaga secara kecil-kecilan dan tidak menyangka sama sekali bahawa kedua anaknya itu mempunyai sifat keyakinan diri yang tinggi.

Menerusi rakaman video tersebut, pasangan adik-beradik itu kelihatan bersungguh-sungguh untuk menghabiskan stok air mereka dengan penuh semangat dan bertenaga.

Posting terbabit telah meraih perhatian daripada rakan Facebook yang rata-rata memuji cara didikan Nur Hanis dan suami, Syahrul Azwan terhadap anak-anak mereka.

Comel betul dua orang ni!

Bapak dia tolong gelakkan je

Pendidikan macam ni yang kita nak, tiada dalam buku teks

Memang power la

Ayah dia dari zaman sekolah rendah pun dah hebat..

Pengalaman bagus untuk diorang. Tahniah!

Sumber : Nur Hanis Muhamad Kassim

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending