Connect with us

#tiktok

Ditampar suami ketika umum diri hamil, wanita reda dicerai dalam pantang


Suami merupakan insan yang bertanggungjawab untuk menjaga dan melindungi isteri selepas dinikahinya. Perjanjian tersebut sudah mulai dilaksanakan selepas ia selesai sahaja melafazkan akad.

Namun, bukan semua isteri bernasib baik mendapat suami yang boleh menggalas tanggungjawab besar itu memandangkan sikap setiap orang boleh berubah-ubah walaupun sudah lama kita kenali.

Suami tak bertanggungjawab

Kisah sedih ini diceritakan sendiri oleh seorang pengguna TikTok dikenali sebagai Puan Nabiela apabila diabaikan seorang suami walaupun mereka berkahwin atas dasar cinta.

Menurutnya, dalam perkongsian beberapa hari yang lalu, suaminya ketika itu telah berlaku curang serta culas dalam memberikan nafkah.

@_nabielaa.maaseh

Reply to @nikhajarr

♬ original sound – nabielaa.ma’aseh – nabielaa.ma’aseh

Kena tampar waktu beritahu hamil

Bercerita tentang kehamilan anak pertama, dia memaklumkan pernah ditampar sewaktu memberitahu hamil zuriat mereka. Situasi berkenaan sememangnya sangat menyedihkan kerana bercadang mahu membuat kejutan sewaktu hari lahir suaminya itu.

Setelah insiden berkenaan dia telah ditinggalkan dan melalui proses kehamilan serta bersalin tanpa suami disisi memandangkan lelaki itu menyekat nombor telefonnya sehingga mereka sukar berhubung.

@_nabielaa.maaseh

Reply to @sheillisha0123 xdlyan pon😅😅 lepas smnggu sy bersalin baru dia unblock wsp sy selepas sy viralkan vtt anak sy pda 30/3 hari tu, dn 10/4 baru dia dtg kelantan settlekan sijil lahir anak, dn selama itu, petama dn terakhir dia dtg jenguk anak dia xsmpai sejam pon 😮‍💨

♬ suara asli – andre – andre

Maklum dah bersalin pun tak dilayan

Setelah anak mereka dilahirkan, wanita itu mendakwa yang suaminya masih lagi tidak menghiraukan mereka anak-beranak sehinggalah dia diceraikan ketika berpantang.

Walau bagaimanapun, dia yang kini menyandang status ibu tunggal mengakui bahawa kehidupannya berada dalam keadaan yang lebih baik selepas diceraikan.

Sebulan bersalin, suami lafaz cerai

Jadikan kisahnya satu pengajaran

Dia juga sedang memulakan hidup baru dan menganggap penceraiannya adalah satu bentuk pengajaran yang cukup luar biasa supaya lebih berhati-hati dalam mengenali seseorang untuk dijadikan sebagai teman hidup.

@_nabielaa.maaseh

Kalau org xnk tu xpyah la nk tehegeh, ni duk ckp kita telalu memilih ofc la kita kena ade taste untk diri kita,,sbb nk jdikan psangan hidup kot biarlah sehati sejiwa,,kan korang ❓❓

♬ original sound – nabielaa.ma’aseh – nabielaa.ma’aseh

Peritnya apa yang dilalui

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggalkan komen yang pelbagai dengan berasa simpati mendengar kisah wanita kuat itu.

Mereka juga mengakui bahawa seorang wanita yang ingin mencari teman hidup haruslah menyelidik dahulu latar belakang suami supaya tidak menjadi mangsa lelaki tidak bertanggungjawab.

 

Allah uji pasti akan ada hikmah

Didik anak betul2 & cari kebahagiaan sendiri

Anak dia pun dia sanggup buat macam tu

Anak besar nanti jangan pula kalut nak jumpa

Jadi suami kenapa lah kejam sangat

 

Sumber: TikTok @_nabielaa.maaseh

Continue Reading
Advertisement