Connect with us

#viral

Elak ‘kaki sondol’, trend tampal nama dalam kereta pasangan dilabel ‘rempit’

Baru-baru ini, tular satu video TikTok di laman Twitter memperlihatkan seorang gadis menampal ‘sticker’ nama di bahagian penumpang pada dashboard sebuah kereta. Apa motifnya?

Seorang pengguna Twitter, @razzigatie yang memuat naik video tersebut memaklumkan tindakan itu bagi mengelakkan ‘orang ketiga’ sekali gus boleh mencetuskan pergaduhan dalam sesebuah perhubungan.

“Ternampak trend ni dekat TikTok. Korang dah tampal nama korang dekat kereta teman lelaki ke belum? Takda la diorang bawa perempuan lain nanti,”Β tulisnya mempromosikan bisnes ‘sticker’ berkenaan.

Namun, tidak semua warganet mahu mengikuti trend seperti orang ramai lebih-lebih lagi yang disifatkan buang masa dan tidak masuk akal.

Segelintir individu berkata, seseorang itu akan tetap berlaku curang sekiranya ingin bermain kayu tiga dan ketika itu ternyata nama yang ditampal dalam kereta tidak boleh menjadi ‘penyelamat’ hubungan.

Selain itu, rata-rata warganet mengakui tindakan tersebut dilihat seperti golongan ‘rempit’ yang sinonim dengan tampalan pelbagai reka bentuk ‘sticker’ pada kenderaan terutama motosikal.

Kalau kat kereta aku, masa tu juga putus hubungan!

Kalau dah curang, curang jugak

Tengok kereta pun dah tahu…

Ingat kaki sondol tu kisah ke?

Macam ni la tahap ‘rempit’

Meninjau ke aplikasi TikTok, terdapat juga koleksi video memaparkan tindakan sama dilakukan beberapa orang wanita lain sejak beberapa bulan lalu.

@deqqlin96

Orang Lain tampal tepi seat aku tampal dekat sini.πŸ˜…. Nnti jando2 kau boleh la tgk 😬. #keretakawanpunboleh #racunintiktok #sorrykawan

♬ original sound – ^π•―π–Šπ–‘π–šπ–“π–†^ – ^π•―π–Šπ–‘π–šπ–“π–†^

@ggerll_

phone letak nama dia ❀️ kreta letak nama sya ❀️ I Just Love You πŸ₯Ίβ€οΈ #stickerseat #stickername #fypγ‚· #fyppppppppppppppppppppppp

♬ ghost town voice memo (full version out now) – chloe george

@waaasyazliana

dia cakap nak letak nama i dekat kereta dia. so, i on je laaπŸ₯Ίβ€ #fypγ‚·

♬ ghost town voice memo (full version out now) – chloe george

Apa salah rempit? Kesian asyik dipetik dalam situasi negatif. Masing-masing ada cara untuk meletakkan kepercayaan kepada pasangan, kalau ‘sticker’ tu menjadi salah satu cara buat jelah kan!

Sumber: Twitter @razzigatie , TikTok

Continue Reading
Advertisement