Connect with us

#tiktok

Gara2 seluar pendek, isteri lucu lihat suami tukar kain sarung sebelum masuk JPJ

Apabila berurusan di kaunter kerajaan, pelanggan haruslah mengikut peraturan ditetapkan terutama dalam etika pemakaian yang perlu tampil sopan serta bersesuaian.

Meskipun sudah menghampiri tahun 2022, masih terdapat segelintir masyarakat kurang peka terhadap perkara tersebut seperti terjadi kepada seorang lelaki ini ketika di pejabat Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

“Kalau saya, rela balik rumah tukar seluar…”

@ainhadi0505

hahahah.. ni lawak.. klu ain rela blik rmh tuka sluar..malu oiii… slamber dia je😂@danialhadi00 @ainhadi9095

♬ bunyi asal – Ainhadi – Ainhadi

Kisah ‘lucu’ lelaki tersebut Danial Hadi dikongsi oleh seorang wanita dipercayai isterinya @ainhadi0505 menerusi satu posting video di aplikasi TikTok.

Wanita itu yang juga pengasas produk kesihatan merakam aksi suaminya selepas tidak dibenarkan masuk ke premis tersebut oleh pengawal keselamatan kerana mengenakan seluar pendek.

“Pakai seluar pendek pergi JPJ, sekali guard tak bagi masuk. Korang tengok la apa hasil dia,” tulis wanita berasal dari Kota Bharu, Kelantan itu.

Bagaimanapun dia berkata, mujur suaminya sentiasa menyimpan kain pelikat di dalam kereta sebagai persediaan bagi menunaikan solat Jumaat.

“Hahaha pakai kain pelikat.. memang ada sokmo sebab standby solat kat masjid,” katanya.

Meninjau ke ruangan komen, video meraih 547,000 itu menerima hampir 1,000 komen netizen memberi teguran supaya suaminya lebih ‘alert’ mengenai cara pemakaian sekali gus dapat menutup aurat dengan sebaiknya.

Bukan ‘guard’ je, Allah pun tak bagi

Memang kena pakai sopan

Pemain bola pun tutup lutut

Lain la kalau pergi mamak

Aurat tu…

Sementara itu, @ainhadi0505 sempat menjelaskan bahawa dia dan suaminya tidak mengetahui tentang etika pemakaian kerana situasi seperti itu belum pernah berlaku kepada mereka sebelum ini.

“Kalau tahu, takkan nak pakai seluar pendek”

Sumber: TikTok @ainhadi0505

Continue Reading
Advertisement