hubungi kami

TikTok

Hargai lauk dibekal isteri, lelaki hanya tersengih bila ‘dibahan’ member bujang

Bagi individu sudah berkahwin, mereka mempunyai kelebihan apabila tiba waktu makan. Berbeza dengan golongan bujang, segelintir suami membawa bekal yang disediakan oleh pasangan.

Tak perlu pening kepala nak makan apa dan di mana, jimat pun jimat. Tindakan seperti itu dapat dilihat pada seorang lelaki ini yang menjamah air tangan isteri ketika makan tengah hari bersama rakan-rakannya.

Menerusi aplikasi TikTok, @bosshukex atau Mohd Shukrie Rahim memuat naik video yang dirakam salah seorang rakan memaparkan dirinya ‘dibahan’ kerana menikmati bekal dibawa dari rumah.

@bosshukex

Sedihkan saya kena buli …hahah

♬ original sound – Boss Shukex Halo Telco_oe – Boss Shukex Halo Telco_oe

“Sedihkan saya kena buli… hahah,” tulisnya yang juga Ketua Pegawai Eksekutif rangkaian telekomunikasi, Halo Telco itu.

Rakaman berdurasi 20 saat itu memaparkan rakannya berseloroh kerana menjamah menu restoran ‘meriah’ penuhi pinggan berbanding Mohd Shukrie yang mempunyai lauk sederhana.

“Makan lauk meriah-meriah, macam dah takde hari esok. Datang yang ni (merujuk Mohd Shukrie)..,” seloroh rakannya itu sambil ketawa.

Meskipun turut ‘dibahan’ mengenai bekas makanan isterinya, namun dia dilihat tidak ‘koyak’ sebaliknya tenang dan hanya tersengih melihat kerenah rakan-rakannya.

Menjengah di ruangan komen, video menerima 1.2 juta tontonan itu mendapat pelbagai reaksi netizen yang ‘membahan’ semula golongan bujang tersebut kerana seolah-olah memandang rendah terhadap individu membawa bekal.

Rata-rata menyifatkan Mohd Shukrie adalah suami terbaik kerana menghargai masakan isterinya yang dijamin lebih sedap dan bersih berbanding makan di luar.

Air tangan isteri terbaik!

Berubah muka kawan tu.. sekurangnya dia hargai masakan isteri

Kesian korang yang bujang tu, kena beli

Lauk bekal lagi meriah!

Lagi selamat, kat kedai belum tentu bersih

Lelaki bila lepak, mungkin sekadar gurauan antara mereka. Siapa tak sayang isteri, masakan tu la pengikat kebahagiaan rumah tangga. Perut kenyang hati senang!

Sumber: TikTok @bosshukex

Sambung Baca
Advertisement