hubungi kami

#tiktok

Ibu bersyukur rezeki makin murah sejak dikurniakan anak bertanda lahir di muka

Kadangkala, apa yang kita rasa kurang sempurna  rupanya itu adalah perkara terbaik pernah dikurniakan oleh Maha Pencipta kepada kita.

Lebih-lebih lagi berkaitan keluarga dimana ada masanya kita berasa seakan-akan ada yang kurang dan mengeluh mengapa kita diuji sebegitu rupa.

Pernah rasa sedih anak lahir ada tanda

Namun, siapa sangka disebalik ujian dan dugaan yang diberi rupanya menyimpan seribu satu hikmah yang cukup besar.

Hal ini samalah seperti perkongsian seorang wanita apabila mengakui pernah berasa sedih setelah mengetahui anak sulungnya mempunyai tanda lahir besar di muka.

@intanxshafinaz

Pengalaman yang takpernah aku lupa🥹 Aku patut bersyukur dgn ujian ini, taksemua org merasa rezeki dan nikmat yang Allah bagi mcmni. Terima kasih Allah atas ujian ini. #ujianhidup #fyp #alhamdulillah❤️ #portwinestain #baby @pimbundle terima kasih suami🥰

♬ Buah Hati – Armada

Bawa rezeki yang tak disangka-sangka

Walau bagaimanapun, dia terus muhasabah diri dan bersyukur sebesar-besarnya dikurniakan seoran anak yang cukup sifat serta semakin comel apabila membesar.

Pengguna TikTok dikenali sebagai Intan Shafinaz itu juga memaklumkan bahawa rezeki mereka suami isteri semakin murah apabila mampu membeli kereta dan ahli keluarga menghulurkan bantuan yang tidak henti-henti.

@intanxshafinaz

Replying to @mai.syah ye awak byk sgt cakap anak ni pembawa rezeki buat kami, masa baby dlm perut 7bulan. Rezeki dtg melimpah ruah, dari naik moto hari2 pergi ulang alik klinik hospital checkup perut terus abah dia dpt beli kereta walaupun secondhand n kereta lama☺️ Allah dah atur sebaiknya untuk kami, kalau tak kami takboleh kesana sini nkbwk anak check hospital penang alor setar perlis. Tiga hosp kena p, bayangkan kalau kami ada moto ja, mcmmana kami nkbwk anak. Allah ja tahu perasaan masa tue, meski tkhidup mewah, namun rezeki Allah meluas. Suami yg sgt penyayang , selalu tumpngkan kekuatan dia. Allah bagi saya ibu yang supportive, mak mertua yang baik, adik beradik kandung dan ipr yang selalu menyayangi. And also dpt dua org kawan ni yg ada dari awal saya alahan sampai beranak🥹❤️ InsyaAllah buat yang diuji, teruslah tersenyum dan kuatlah hadap ujian dgn hati yang lapangg🧡 #babyportwinestain #fyp #ujiantandaallahsayang #bersyukur 💛💛💛

♬ Ayah – Seventeen

Suami dan keluarga cukup positif

Perkongsian yang sangat menginspirasikan itu sememangnya membuka mata ramai orang bahawa setiap bayi yang lahir cukup istimewa.

Intan Shafinaz juga mengakui bahawa sokongan dari suami yang tak berbelah bahagi dan sangat menyayangi anak mereka membuatkannya kembali positif serta bersyukur diberi peluang menjalani proses kehamilan anak yang cukup istimewa untuknya.

@intanxshafinaz

Replying to @zhuzadda1 insyaAllah lain orang lain ujian. Positive vibes amat dialukan😇💖 Org tkduduk tempat kita ap kita rasa, kita takboleh pun nkbuat org fhm apa kita rasa. Kepada ttc semoga dikurniakan rezeki menjadi ibu juga suatu hari nanti🤰🏼#babyportwinestain #fyp #alhamdulillah❤️ Sekadar berkongsi pengalaman kehidupan saya☺️

♬ Untukmu Aku Bertahan – Afgan

Akan berusaha berikan rawatan terbaik

Dari perkongsian yang dibuat, wanita terbabit dilihat sedang berusaha mendapatkan rawatan untuk bayi perempuannya. Dia juga berharap orang ramai sudi mendoakan kesihatan anak sulung mereka.

@intanxshafinaz

Replying to @eydaaamohamad26 insyaAllah doakan hilang jugak❤️❤️❤️❤️❤️❤️ #babyportwinestain #fyp #cintahatiduniaakhirat

♬ Baby Sleep Music 1 – Best Lullaby Songs – Baby Sleep Music

Innsya Allah anak akan jadi pembawa rezeki

Perkongsian yang dibuat oleh pengguna Tiktok itu meraih pelbagai maklum balas daripada warganet. Rata-rata memberikan komen positif dan kata-kata semangat kepadanya agar dapat membesarkan serta merawat anak sulungnya dengan baik walau dalam apa keadaan sekalipun.

Orang yang alami sahaja akan faham, terus kuat sis

Lama2 mungkin tanda tu akan hilang

Tanda anak2 bertuah

Dia bakal anak yang dibanggakan

Comel betul masa dekat kerusi roda tu

Sumber: TikTok @intanxshafinaz

Sambung Baca
Advertisement