Connect with us

#viral

Ibu kesal buku2 anak semua basah, beg dibuang rakan kelas lepas tersilap ambil

Selepas selesai sesi persekolahan, murid-murid semestinya tidak sabar untuk pulang ke rumah setelah  seharian kepenatan di tempat belajar.

Akibat terlalu teruja mahu pulang ke rumah, kadangkala mereka tidak sedar sampai tersilap membawa beg rakan sekelas lain.

Terbaru, seorang ibu meluahkan rasa kesal apabila buku pelajaran anaknya basah terkena air hujan selepas dibiarkan di tepi jalan gara-gara seorang murid tersilap mengambil beg tersebut.

Lebih mengecewakan apabila wanita itu mendakwa ibu bapa kepada murid tersebut tidak bertanggungjawab malah membiarkan beg milik anaknya begitu sahaja tanpa dihantar ke pihak bertanggungjawab.

Lain kali kalau anak dah tersalah ambil beg orang lain. Simpan dulu, esoknya hantar kat pondok pengawal atau pejabat guru ke.

Budak dìqàah betul la, biasala tersilap ambil ke apa. Ni kau mak pak boleh campak2 beg anak orang macam tu je.

Tetap salah kau, tak tunjuk ajar tu nak letak semula kat mana. Jenis mak pak Lem..U. Masih ada spesies manusia macam ni, tahap kebertanggungjawaban yang sangat rendah.

Posting berkenaan tular di Facebook dengan mendapat ratusan perkongsian dalam kalangan netizen yang rata-rata turut kesal dengan tindakan ibu bapa budak terbabit.

Sumber : Liana Abdul Rahman

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending