Connect with us

#celeb

“Jarang anak bujang menempel dekat bapak…” – Netizen suka ‘bonding’ Johan & anak sulung

Kepada sesiapa yang mengikuti keluarga pelawak Johan dan Ozlynn, pasti ramai yang tahu di media sosial pasangan selebriti tersebut memang suka berkongsi momen bersama anak-anak.

Antara yang menjadi perhatian baru-baru ini, adalah foto Johan bersama anak bujangnya, Ariq, memaparkan keakraban hubungan ayah dan anak lelaki.

Selalu jarang anak bujang menempel dengan ayah

Meskipun sudah besar panjang dan dah jadi anak teruna, nampaknya Ariq masih tidak kekok dan tidal malu mahu bermanja dengan ayahnya.

Menurut Ozlynn, boleh dikatakan kesemua anak-anaknya, baik yang lelaki atau pun perempuan memang sangat akrab dengan ayah mereka.

“Anak-anak aku semua suka menempel, pelik betul…”

View this post on Instagram

Lepas sahur awal sementara nak subuh.. lepak..Suka tgk bonding ni.. jarang anak bujang nak melepek kat bapak.. kalau anak perempuan selalu.. tapi betul la.. anak2 aku sume suka menempel.. pelik betul.. kdg geram.. sb bapak dorg ni seminggu sekali mesti hangkut anak2 tdo bilik aku.. bila aku ckp mane boleh mcm ni.. nnt jd kebiasaan.. dia akan pelok aku n trus ckp “ kena share la syg, tgk skrg ni pun mcm cptnya dorg dh besar.. nnt dorg dh kawin tinggal la kita berdua.. haaa masa tu u tgk i, i tgk u.. “ bila fikir balik betul jugak kan.. sape sangka usia semuda ni kami ada anak bujang dan ada 5 org anak dah.. bersyukur sesgt..proses membesarkan anak2 memerlukan pengorbanan besar ibubapa.. setiap manusia diberi ujian yg berbeza.. ada org xde anak walaupun lama dh kawin, skrg ni kita perlu lihat dari pelbagai aspek n kena positif.. anak adalah rezeki.. tp bukan senang nak membesarkan anak2.. nak mendidik dan membimbing itu juga satu cabaran.. kami juga pernah melalui fasa yg sukar ..jadi sentiasa bersangka baik pada Allah.. yg penting usaha.. DIA maha mengetahui apa yg terbaik utk kita.. apapun kita sbg ibubapa kena sentiasa doakn yg terbaik utk anak2 kita.. selain jalankan tanggungjwp membesarkan.. pls pantau anak2 kita.. ambil tahu dgn sape dia berkwn.. bergaul.. kpd mak ayah yg bg anak2 hp di bwh umur 18 tahun.. plss pantau.. makesure apa saja boleh detect kt fon korg.. zaman canggih ni sgt menakutkan.. kalau tgk instagram yg dm aku byk bdk bwh umur.. selagi terdaya aku cuba bantu dorg dr segi nasihat.. bg semangat.. rata2 yg dm sume bgtau kurang mendpt perhatian mak ayah.. aku tidak menyalahkan memane pihak.. tp cukup apa yg aku boleh katakan aku nasihat mereka seperti anak aku sendiri.. akan aku pastikan dorg jadi anak yg baik soleh dan solehah.. dan aku harap korg.. yg ada anak2 plsss rajin la berbual.. amik tau ttg apa yg anak2 “RASA”.. bukan ikut “MASA” yg korg ada.. moga yg baik2 saja utk keluarga kita semua aamiin❤️

A post shared by Johan & Ozlynn (@jozlynnhanania) on

Johan suka habiskan masa dengan anak2

Tambah Ozlynn lagi, ada masanya Johan akan memberi peluang kepada semua anak-anak untuk tidur bersama-sama dengan mereka.

Cepat jer anak2 besar

Ini kerana, Ozlynn berkata Johan mahu menghabiskan masa sepuas-puasnya bersama anak-anak, sementara mereka masih lagi belum dewasa dan ada kehidupan sendiri.

“Bila aku cakap mane boleh macam ni, nanti jadi kebiasaan, dia akan peluk aku dan cakap ‘kena share la sayang, tengok sekarang ni pun macam cepatnya dorang dah besar nanti dorang dah kawin tinggal la kita berdua, haa masa tu You tengok I, I tengok You…”

Macam kawan baik

Rata-rata netizen juga suka melihat hubungan antara Johan dan anak sulungnya, mereka menyifatkan keluarga Johan dan Ozlynn sebagai inspirasi.

Seronok tengok bonding keluarga ni

Best la, dah besor pun nempel dengan papa lagi

Sumber : Johan & Ozlyn

Continue Reading
Advertisement

Trending