hubungi kami

#tiktok

Lelaki ‘seram’ tiba2 diajak berkayak, netizen pesan – “Cuba ingat, ada buat dosa ke?”

Sebelum ini, tragedi kematian Tangmo Nida menjadi fenomena di kalangan pengguna media sosial Malaysia yang tidak jemu mengikuti setiap perkembangan terkini mengenai pelakon Thailand itu.

Terdapat juga individu obses sehingga terbawa-bawa dalam mimpi, belum lagi sekiranya melakukan sebarang aktiviti di tasik yang pasti mengimbau kisah hitam dialami mendiang.

Situasi itu seolah-olah terjadi kepada seorang pengguna aplikasi TikTok, @aieisma_michalski yang memuat naik sebuah video ketika melakukan aktiviti berkayak dipercayai di Kelab Tasik Putrajaya.

@aieisma_michalski

tak sekarang ni kenapa baru sekarang nak ajak kayak..sebelum ni xde pon

♬ เสียงต้นฉบับ – _F_ – _F_

Video dengan latar belakang lagu Thailand itu memaparkan @aieisma_michalski berada di bahagian belakang kayak sambil seorang individu berkemungkinan wanita sedang ‘mendayung’ ke destinasi dituju.

“Tak sekarang ni, kenapa baru sekarang nak ajak kayak.. sebelum ni takde pun,” tulisnya pada kapsyen posting dikongsi semalam.

Tanpa bercerita panjang, ramai sudah memahami apa cuba disampaikan oleh lelaki tersebut sehingga menerima 948,000 tontonan serta 4,700 komen yang rata-rata meninggalkan pelbagai reaksi.

Apatah lagi dengan mimik muka yang menggambarkan perasaan seram, segelintir individu meminta @aieisma_michalski perlu berhati-hati ketika melakukan aktiviti berkenaan.

Ada buat salah ke?

Tolong ‘update’ kami

Nampak sangat takut tu..

Semua dah curiga pasal bot

Seram juga tengok air tasik tu

Bagaimanapun, tidak semua boleh menerima usikan warganet lagi-lagi terkait dengan soal kematian. Jadi, berpada-padalah apabila memberikan komen agar tidak terguris hati sebarang pihak.

Sumber: TikTok @aieisma_michalski

Sambung Baca
Advertisement