Connect with us

#viral

Mulut anak terkoyak masa tiup mainan ‘birthday’, ibu cemas darah tak henti mengalir

Setiap ibu bapa perlu mengutamakan keselamatan anak-anak tambahan pula mereka yang sedang membesar sememangnya perlu diberikan lebih perhatian.

Walaupun mereka sedang bermain, sebagai ibu bapa kita tidak seharusnya cuai dan leka kerana malang sentiasa tidak berbau. Tidak terkecuali dengan tragedi yang berlaku kepada seorang kanak-kanak ini apabila mulutnya terkoyak ketika meniup terompet mainan.

Seorang pengguna Facebook iaitu Nur Hidayah Baharom yang merupakan ibu kepada kanak-kanak tersebut berkongsi sebuah posting mengenai kejadian yang menimpa mereka.

“Anak saya Nur alisha Safiya binti Mohd Khairul Anuar, umur 2 tahun main benda yang tiup2 besday parti tu. Dia tengah letak kat mulut..

“…sambil tiup2 terjatuh tersembam, tergodok termasuk dalam mulut koyak, berlaku depan mata saya sendiri,” tulisnya.

Peristiwa itu berlaku ketika anak perempuannya, Nur Alisha Safiya Mohd Khairul Anuar terjatuh semasa sedang bermain dan meniup terompet terbabit sehingga menyebabkan mainan berkenaan tercucuk pada rongga mulutnya.

Setelah pendarahan anaknya berkurang, dia segera memeriksa dan mendapati terdapat satu kesan luka yang besar pada bahagian atas mulut kanak-kanak terbabit.

Bimbang dengan keadaan tersebut, mereka segera bergegas ke sebuah pusat perubatan di Johor bagi mendapatkan rawatan lanjut.

Posting tersebut telah menerima pelbagai reaksi netizen dan kebanyakan daripada mereka memberikan kata-kata semangat disamping mendoakan kesihatan buat Alisya.

Allahu! Kena jahit tak tu?

Semoga cepat sembuh!

Anak saya pun pernah tercucuk straw

Tak sanggup tengok..

Semoga diberikan kesembuhan!

Ni makan pun tak boleh ni

Ya Allah! Luas luka dia. Memang sakit betul tu. Korang yang mana ada anak tu berhati-hatilah. Kalau dah jadi macam ni kan susah. Semoga adik Nur Alisha Safiya sembuh dengan cepat.

Sumber : Nur Hidayah Baharom

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Tinggalkan komen anda

Trending