Connect with us

#viral

Petah bercakap sambil mekap, Alha Alfa nak beri hadiah pada si cilik ini

Video seorang kanak-kanak perempuan yang sedang melakukan solekan wajah sepupunya menjadi tular di satu akaun Facebook sehingga dikongsi sebanyak 20,000 kali.

Zailin Andaman yang memuat naik video tersebut mencuit hati netizen selepas menonton gelagat Nur Medina Irine yang petah berkata-kata seperti orang dewasa.

Terhibur pulak kita tengok…

Walaupun sering terlupa mengenai nama peralatan solek tersebut, kanak-kanak berusia enam tahun itu tetap berusaha melakukan tutorial sehingga berjaya.

“Nama dia ashadooo (eye shadow). Bahasa Inggeris dow, macam tidow (tidur) tu kan. Haa kita pakai mata-mata ni. Jangan buka mata macam monyet,” antara dialog Medina kepada sepupunya.

Si cilik itu yang turut menggunakan salah satu produk jenama kosmetik tempatan, Alha Alfa Cosmetics berjaya menarik perhatian pemiliknya iaitu Datuk Alha Alfa sekali gus berhasrat untuk memberikan hadiah istimewa.

Advertisement

“Tutorial paling cute! Perhatian kepada ibu kepada adik comel ni, sila mesej saya. Saya nak bagi hadiah kat dia.. hahah terbahak2 saya dibuatnya..
“ALFA tu ayah abang dik. Takpe, apa pun abang rasa dihargai. Tersembur2 dia nak sebut ALFA tu gerammm aihh,” kata Alha atau nama sebenarnya Abdul Al Halim Al Fadzil di laman Instagram.

Terdahulu, Medina mula menjadi tumpuan warganet selepas menyanyikan lagu ‘PKP Datang Lagi’ sambil melakukan solekan pada wajah orang yang sama.

Advertisement
@_asmawanaaa

Bila lockdown sambung lagi….Budak pun picangg😂🤣 Ni mua to be tapi kesian lah siapa dapat mua mcmni🤣😂😂 #fyp #fypsounds #fypmalaysia🇲🇾 #pkp

♬ original sound – Asmawana Azman – _4sm4w4n4

“PKP PKP, asyik tambah-tambah lagi. MCO satu kali…. PKP PKP, takde duit cungkil gigi. Mana nak cari duit ni, duduk rumah goyang kaki,” nyanyinya dengan riang.

Sumber: Facebook Zailin Andaman , Instagram Alha Alfa , TikTok Asmawana

Advertisement

Continue Reading
Advertisement