Connect with us

#viral

Sambut merdeka dekat sekolah, kanak2 nak bergaya persis Dr Noor Hisham

Sambutan Hari Kemerdekaan pada tahun ini sudah tentu disambut dalam keadaan yang baharu disebabkan pendemik Covid-19. Walau bagaimanapun, ia tetap meriah seperti selalu dan kemerdekaan yang disambut ini lebih bermakna.

Bagi murid-murid di sekolah, sudah tentu ada sambutan Hari Kemerdekaan yang ke-63 diadakan dengan pelbagai aktiviti disediakan bagi memeriahkan majlis tersebut.

Sambut merdeka di sekolah

Di sesetengah sekolah, pakaian beragam menjadi acara paling meriah dengan murid-murid menggayakan pakaian bertemakan baju dari Jalur Gemilang atau ‘bertukar’ menjadi ikon negara sebagai penghormatan kepada mereka.

Oleh sebab itu, menerusi Instagram seorang pengguna media sosial dikenali sebagai Mazlin Merezukhi, dia telah memuat naik video dan gambar anaknya yang bergaya seperti Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia, Tan Sri Dato’ Sri Dr Noor Hisham Abdullah.

Bergaya persis Ketua Pengarah Kesihatan

Menurut Mazlin, anaknya, Muhammad Abdullah Abdul Mutalib telah bergaya seolah-olah Dr Noor Hisham yang juga merupakan ikon frontliner kegemarannya untuk menyambut hari kemerdekaan di sekolah.

Tan Sri Adiwira

Bapa kepada kanak-kanak tersebut yang juga penyanyi terkenal, Adeep Nahar turut telah memuat naik gambar-gambar anaknya yang ingin memanggil Dr Noor Hisham sebagai  Tan Sri Adiwira kerana begitu mengaggumi sosok ikon tersebut.

View this post on Instagram

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Ni aku nak share sikit ni.. aritu anaknaku ade program di sekolah dia. Dia kena represent frontliner yang dia suke sempena menyambut Hari KeMerdekaan kita yg ke 63. Dia pilih nak jadi Tan Sri Dr Noor Hisham. Tekezut aku!!! So takpe,kita realisasi kan.. so jadi lah seperti didalam gmbr² ni.. happy gila lah anak aku nih.. so pada sesiapa yg mengenali Tan Sri tolonglah pass kan gmbr ni pada dia.. anak aku suke sgt dia.. dia panggil tan sri ADIWIRA dia.. silanlah enjoys gmbr² ye.. dan ade video.. dan last gmbr ade bodyguard dia.. inspector sahabbb… seremmm aku.. @drnoorhisham @kkmm_gov @pusatmediakkmm @mahirdhuha.kd #adeepnaharofficial #adeepnahar #kkmm #kkmmalaysia #malaysia #merdeka63 #kualalumpur #selangor #viralmalaysia

A post shared by Adeep Nahar (@adeepnahar_) on

Berseri-seri muka

Sehubungan dengan itu, menerusi Instagram Adeep, ramai yang memuji gaya penampilan anaknya yang comel dan ada juga yang berseloroh dengan menyatakan misai palsu yang dipakai anaknya seperti watak Inspektor Sahab.

Misai macam Imspektor Sahab

Alahaii comel je bagi ucapan

Sumber: Mazlin Merezukhi, Adeepnahar

 

 

Continue Reading
Advertisement

Trending