Connect with us

#tiktok

Seiras Heliza Helmi, wanita buat ramai keliru! – “Ingat suami dia dah buang janggut”

Gara-gara memiliki wajah mirip Datin Seri Heliza Helmi, seorang wanita mencuri tumpuan warganet selepas penyanyi dan aktivis kemanusiaan itu selamat mendirikan rumah tangga pada 1 Januari lalu.

Menurut wanita dikenali sebagai Siti Masitah itu, dia mengakui menerima banyak pesanan mesej berhubung perkahwinan selebriti tersebut selain pengikutnya juga semakin bertambah di media sosial.

“Tadi tengahari (1 Januari) kami pi kenduri kahwin. Dah lama tak pekena nasi kenduri. Alhamdulillah, pembukaan awal tahun 2022 ni dapatlah jamah nasi kenduri.
“Pada masa yang sama, ramai pulak yang piyem dan mention CikMasz (nama panggilannya) memberitahu perkhabaran gembira.. “Heliza dah kahwin kak”
“Patutlah kat TikTok tetiba bertambah followers CikMasz. Tak tau lah sampai bila CikMasz ni nak dikaitkan dengan Heliza. Padahal ni CikMasz selalu kait mengait benang je,” tulisnya menerusi sebuah posting di laman Facebook.

Malah, wanita yang dipercayai menjalankan bisnes mengait pelbagai produk itu turut menjadi perhatian di aplikasi TikTok selepas memuat naik satu video kompilasi bersama suaminya, Syukor Sharif.

@cikmasz_crochet

Macam macam eh! 😅 #BukanRetis 😅 Bukan #HelizaHelmi 😅 #HusbandWife #TillJannah #FiHifzillah

♬ bunyi asal – Mhd Aizzat – AizzatFromYT

Menerusi video berkenaan, wanita menetap di Pulau Pinang itu berkongsi tangkapan skrin komen seorang individu yang terkeliru menganggap foto Masitah sebagai Heliza bersama seorang ‘lelaki asing’.

“Ya Allah, ingatkan Heliza Helmi, mirip sangat. Ingatkan dengan suami dia ke, nampak lain macam. Betul-betul ingat suami dia dah buang janggut sampai jadi rupa begini,” tulis individu tersebut.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata mengakui wajah wanita tersebut seiras Heliza yang boleh membuatkan ramai menjadi keliru sekiranya tidak diselidik dengan betul.

Sama lahhh!

Ramai kembar Heliza ni…

Sekali pandang boleh jatuh fitnah

Ingat Heliza dengan bekas kekasih

Terdahulu, Heliza atau nama penuhnya Nur Heliza Helmi berkahwin dengan ahli perniagaan Datuk Seri Mahadi Badrul Zaman yang membawa imej berjambang panjang sehingga dikutuk oleh segelintir netizen.

Sumber: Facebook CikPuan SitiMasitah , TikTok @cikmasz_crochet , Instagram Heliza Helmi

Continue Reading
Advertisement