Connect with us

#tiktok

Tak pening nak balik kampung, rumah mak & mertua cuma sebelah-sebelah

Kebenaran merentas negeri yang dibenarkan oleh kerajaan semalam membuatkan rakyat Malaysia bersyukur kerana dapatlah pulang ke kampung halaman selepas berbulan-bulan tidak dibenarkan merentas negeri di sebabkan pandemik.

Peluang ini pasti digunakan sebaiknya buat para perantau yang ingin bertemu ibu ayah dan saudara mara setelah lama terpisah.

Tak payah pening kepala balik kampung

Namun begitu, bagi pasangan yang sudah berumahtangga, konflik pulang ke kampung seperti yang sering terjadi di hari raya tentunya akan terulang kembali pada kali ini kerana masing-masing  tidak mahu mengalah.

Perkara tersebut berbeza dengan pengguna TikTok @hafizahaisyahnahar apabila memuat naik video ‘perjalannya’ pulang ke kampung dengan hanya beberapa langkah sahaja.

@hafizahaisyahnahar

Alhamdulillah selamat sampai dah😊selamat balik kampung semua🥰 #jombalikkampung#staysafe#jagadiri#fyp

♬ bunyi asal – Hafizah Nahar – Hafizah Aisyah Nahar

Dalam kapsyen yang disertakan, @hafizahaisyahnahar menjelaskan bahawa rumah mertua dan rumah ibu bapanya terletak bersebelahan sahaja dah hanya terpisah dengan dinding serta pintu pagar.

Jimat tak payah hadap jem

Justeru itu, di ruangan komen pun penuh dengan maklum balas daripada warganet apabila berasa terhibur dengan video yang dimuat naik.

Mana tidaknya, wanita tersebut bersama suami tidak perlu bersusah payang ‘berperang’ tiap kali ingin pulang ke kampung kerana rumah mereka hanya bersebelahan sahaja.

 

Mesti penatkan jalan kaki balik kampung

Ni kes bercinta dengan jiran sendiri lah ni

Rentas dinding sajalah

Hahahaah nak jugak macam ni

 

Sumber: TikTok @hafizahaisyahnahar

Continue Reading
Advertisement