Connect with us

#viral

Adik-beradik kantoi main lumpur lari dari ayah, ingatkan budak2 rupanya dah besar!

Biarpun bergelar seorang dewasa, itu tidak menghalang seseorang untuk melakukan perkara yang bersifat kebudak-budakan.

Begitulah seperti yang dikongsikan oleh seorang pengguna TikTok ini berkenaan telatah adik-beradiknya yang seronok bermain lumpur walaupun sudah dewasa.

Menerusi video berkenaan, adik-beradik ini kelihatan begitu gembira dapat bermain lumpur bersama di 1 kawasan bukit.

Tengah seronok main lumpur tiba-tiba ayah balik

@sharifdaznisuhaimi

main lumpur gais😂 @faisal.suhaimi @faizaldanialsuhaimi

Advertisement

♬ original sound – SHARIF DAZNI SUHAIMI – SHARIF DAZNI SUHAIMI

Bagaimanapun, keseronokan terhenti apabila perbuatan mereka diketahui oleh si ayah. Tanpa menunggu lama, mereka pun serta-merta berlari lintang-pukang cuba menyelamatkan diri dari dimarahi ayah.

Lari lintang-pukang tak pakai selipar

Apa yang lebih menggelikan hati adalah apabila mereka berlari pulang ke rumah dengan badan dipenuhi lumpur dan tidak memakai kasut mahupun selipar.

Setelah itu sbaik tiba sahaja di rumah, mereka segera membersihkan diri bagi menghilangkan segala bukti gelagat ‘nakal’ mereka sebelum si ayah pulang.

Advertisement

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen terhibur menyaksikan gelagat adik-beradik tersebut. Malah pada awalnya, ada juga yang menyangka mereka adalah sekumpulan kanak-kanak yang sedang bermain lumpur.

Dahlah kena lari kat jalan berbatu

Aku dulu pun macam tu, kena kejar 1 kampung

Dah besar pun main lumpur

Ayah kerja luar, mak aku mengamuk

Sorang lagi panjat bukit nak pergi mana?

Aku ingatkan budak kecil!

Kejap lagi kena bedal lah ni

Tak salah kalau nak berhibur dengan adik-beradik. Lagipun hidup kita ni tidak lama.. Betul tak?

Sumber: TikTok @sharifdaznisuhaimi

 

Advertisement

"Manusia itu asalnya dari tanah, makan hasil tanah, berdiri di atas tanah, akan kembali ke tanah. Kenapa masih bersifat langit?" - Hamka

Continue Reading
Advertisement