Connect with us

#celeb

“Akhirnya.. kan senang dari awal je PKP..” – Nabila Huda

Pelakon hebat, Nabila Huda menyambut baik keputusan pihak kerajaan dalam melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang bermula esok sehingga 7 Jun 2021.

Menurut pelakon berusia 37 tahun itu, PKP sepatutnya dilaksanakan lebih awal berbanding mengenakan status PKP lain seperti PKP Bersyarat (PKPB) atau PKP Pemulihan (PKPP).

Pelakon drama Covid Oh Covid ikut berkata, dia mengakui agak keliru mengenai prosedur operasi standard (SOP) yang dikatakan sering berubah hampir setiap minggu.

Nabila memberikan pendapat tersebut menerusi sebuah posting di Instagram radio Era yang melaporkan mengenai pengumuman PKP 3.0 semalam, sehingga menerima hampir 5,000 tanda suka pada komen berkenaan.

“Akhirnya.. kan senang dari awal je PKP. Tak payah nak PKPB la PKPP la PK tu la, PK ni lah. Banyak fikirlah mereka ni,” tulisnya.

“Berapa banyak entah pertukaran”

Tambah Nabila, pelaksanaan PKP sekali gus memudahkan rakyat untuk memahami tujuan utama iaitu memutuskan rantaian wabak Covid-19 dimana hampir semua sektor ditutup dan hanya perlu duduk di rumah.

“Biar semua sektor tutup, penggambaraan pun tak payah, apa pun tak payah asalkan boleh hentikan (virus) semua ni. Biar semua susah sama2, kita lalui sama2, duduk rumah diam2,” katanya.

Sumber: Instagram ERA

Continue Reading
Advertisement

Trending