Connect with us

#celeb

Baru 6 bulan bernikah, Alha Alfa mengaku sudah berpisah dengan isteri

Dalam kekalutan Malaysia dilanda Covid-19, industri seni juga seakan gempar apabila pengasas kosmetik dan jurumekap terkenal Datuk Alha Alfa memaklumkan kepada semua bahawa beliau sudahpun berpisah dengan isterinya yang baru sahaja dinikahi.

Sah bergelar suami isteri pada sekitar September tahun lalu, Alha dan Noor Azlin Ismail, 24 telahpun berpisah apabila didakwa tidak lagi mempunyai persefahaman.

Mengaku sudah berpisah

Perkara itu dimaklumkan sendiri Alha pada Instagramnya sebentar tadi apabila menjelaskan desas-desus yang sedang melanda ketika ini.

View this post on Instagram

assalamualikum sahabat2 kaum keluarga,followers2 semua, salam israk mi’rajπŸ™πŸ»..setelah sy cuba sembunyikn perkara ni, harini ada hamba allah yg menulis n menyebar berita ini, mgkin juga ini salah 1 jln ALLAH ingin membuka ruang n jalan utk kami masing2..sy sebolehnya ingin berdiam diri n xnk besar2kn hal ini supaya aib kedua2 nya terjaga, tapi mgkin jga ini ujian berat dlm hidup sy, 1st sekali sy sudahpun meminta izin ex-wife sy utk bertulis mengenai ini dan kami sama2 akan mengahbiskan semua ni secara damai,dan hrap tiada pihak yg akan mengeruhkan lg,sy amat berterima kasih kpd EX sy,telah membahagiakn sy setengah tahun bersama, maybe krna beliau muda dan impikan hidup sentiasa bersama sdgkn pekerjaan n masa sy sgt terhad, sy kawin dlm masa business sy sedang naik, byk masa n keringat sy kumpul keselesaan dimasa tua nanti bersamanya terhenti disini,mgkin terlalu byk shooting,keje luar, dll lagi buatkan beliau xboleh terima kerjaya sy, benda ini akan mnjadi persilisihan faham bila sy nak ke kerja, sy risau nak keluar umah utk keje,sy hampir hilang diri sy πŸ˜”πŸ™πŸ» betul, mgkin sebelum kawen beliau boleh terima pekerjaan sy, kehidupan sy, title sy, tetapi bila kehidupan bersama, akan sentiasa rasa cemburu n tidak puas hati tu, sumpah sy faham n cuba letak diri dlm keadaan beliau, siapa sy utk memaksa beliau memahami syπŸ˜°πŸ™πŸ» kehidupan kami normal macam biasa n haritu sy pun dah nak jadi ayah tapi keguguran mgkin belum rezeki,..tetapi ape yg sy pertahan kan ini xpanjang, sy tanak beliau kemurungn, stress berpanjangn, ugut nak cederakan diri dll..gambr sy luka tu sy bergelut menghalang beliau utk mencederakn diri πŸ˜°πŸ™πŸ» sy xboleh n kalah bab ni sbb sy tidak dibesarkan dlm situasi macamni,mgkin gurauan bagi beliau tapi ini sgt menakutkn sy.jd sy lepaskan beliau sebaiknya,sy xbleh berhenti bekerja dlm bidang sy, ini mata pencarian sy, company sy, staff2 sy,kalau sy kalah,semuanya habis..xpelah isteriku, smoga beliau jumpa psangan yg betul2 memahami kehendaknya maafkan sy krn gagal mengemudi bahtera ini ke syurga,sy kene terus kuat mnempuh ujian ALLAH ini, biarlah ape yg blaku sekali pun..sy dh cuba kurangkn m.up sy,n niat honeymoon ke MAKKAH xsmpi πŸ˜“ krn covid-19 😭

A post shared by www.alhaalfa.com (@alhaalfa) on

Dalam penulisannya yang panjang lebar di Instagram, dia ada memberitahu sebab-sebab mengapa mereka bertindak untuk berpisah. Walaupun perit untuk menerima hakikat, namun jurumekap artis itu redha dengan apa yang telah berlaku.

Tak sempat bulan madu

Niat mereka untuk berbulan madu di Mekah juga tidak kesampaian ekoran daripada wabak yang melanda dan juga perpisahan yang telah berlaku.

Sebelum ini, Alha Alfa dan Noor Azlin Ismail telah bernikah pada 28 September 2019 telah mencuri perhatian ramai apabila menyolek sendiri isterinya ketika resepsi yang diadakan.

Namun, mahligai yang dibina tidak bertahan lama apabila masing-masing mengambil keputusan untuk bercerai seusai keguguran zuriat serta persefahaman antara mereka yang sudah tidak ada lagi.

Sumber : Alha Alfa

Continue Reading
Advertisement

Trending