Connect with us

#celeb

Bawa ke butik mewah & mahal, netizen kagum cara Ebit Lew ‘sanjung’ anak isteri

Cara dakwah Ustaz Ebit Lew sememangnya sangat menjadi inspirasi buat ramai orang. Bukan hanya melakukan amal kebaikkan kepada masyarakat, peranan beliau sebagai ketua keluarga turut menjadi teladan yang baik kepada semua.

Kejutan untuk anak

Selepas melakukan kejutan hari lahir buat isteri tercinta, beliau sekali lagi mengadakan kejutan hari lahir buat puteri sulungnya yang berusia 11 tahun.

View this post on Instagram

Selamat hari lahir Airis Safiyyah Lew 27 Jun.. Tak sedar masa berlalu. Bahagianya dah 11 tahun anak sulung ayah. Dari hari pertama umi lahirkan safiyyah. Ayah bergegas ke hospital dari pejabat. Bawa terus baju-baju. Baca Al-Quran sama umi. Ingat jeritan umi dari jarak makin sakit. Pegang tangan bidadari saya masa lahirkanmu anakku. Bidadariku sakit. Pengsan. Tak sedar kerana risau anak lambat menangis. Bahagia saat melihatmu. Macam mimpi. Syukur pada Allah. Rapat betul kita masa kecil anakku. Betapa sayang ayah pada safiyyah. I love u anakku . Teman ayah berdakwah dan ke pejabat. Waktu tu semua kira sebab tiada duit. Susu dan pampers selalu tiada duit. Ikhtiar mana yang mampu. Terima kaseh bidadariku yang melahirkan anak kita. Ya Allah peliharalah dan jagalah bidadari dan anak-anakku semuanya..-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Penghargaan buat bidadari tersayang

Pada hari ini pula, Ebit Lew telah membawa isteri tersayang atau dipanggil Bidadari oleh pendakwah itu ke butik mewah bagi memberi penghargaan kepada isterinya yang sanggup menemani susah dan senang dalam kehidupan dahulu.

View this post on Instagram

I love u bidadariku. Hari lahir anak. Kena kiss dan terima kaseh pada bidadari yang berkorban melahirkan anak semuanya. Terima kaseh sudi menemani abang dalam hidup ini. Terima kaseh setiap hari membuat abang jatuh cinta dengan sayang setiap hari dan menjadi penyejuk mata ini. Bulan 6. Hari lahir 3 orang saya sayang cintai di bulan ini. Arwah mak. Bidadari. Dan anak sulung . Dari 12 tahun saya berdakwah kesana sini. Khidmat masyarakat kesana sini. Masa tu saya lihat keluarga guru saya yang menghargai bidadari mereka. Melayan isteri dan anak dengan baik. Suka tengok ayah saya melayan mak saya. Mak saya sayang dan menghormati ayah saya . Allah takdirkan dalam perjalanan hidup saya bertemu bidadari ini. Semuanya dikorbankan dan tak pernah mengeluh. Berjauhan, susah,penat,sakit kadang seorang diri saat saya tiada dirumah. Ya Allah maafkanlah saya. Dulu semua emas isteri gadaikan dan duit nak makan, pampers dan susu anak pun kadang tiada. . Sentiasa mengukir senyuman dan menjadi ubat bagi hati dan penat dalam perjalanan ini. Semoga baki hidup kita ini. Kita berikan sebaiknya dengan izin Allah. Bersama kita didunia dan semoga dapat bersama di syurga selamanya. I love u bidadariku sayang. Terima kaseh ya Allah…-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Sebabtu rezeki tak pernah putus

Menyanggah persepsi negatif terhadap orang beragama dalam melayani keluarga, rata-rata warganet berasa terharu apabila Ustaz Ebit Lew tidak lokek berbelanja mewah kepada isteri dan anak-anaknya.

Cara sebegitu menunjukkan betapa romantisnya beliau dalam melayani keluarga dan menjadikan keluarga sebagai tulang belakang kejayaan. Hal ini diakui sendiri oleh warganet yang tertarik dengan cara Ebit Lew menunjukkan teladan kepada umum.

Apa yang kita beri kita akan dapat balik

Tak kedekut dengan keluarga rezeki sentiasa murah

Rata-rata warganet bersetuju dengan pendapat tersebut yang mana tindakan sebegitu harus menjadi contoh kepada masyarakat.

Mereka juga memuji tindakan Ebit Lew yang terlihat sangat sweet kerana dalam sibuk melakukan amal kebaikan buat orang lain, ahli keluarga sendiri tetap menjadi insan terpenting dalam hidup.

Ni baru relationship goal

 

Sumber: Ebit Lew, Puteri Balkish

 

 

Continue Reading
Advertisement

Trending