Connect with us

#viral

Bengang ditahan, pelancong China mengamuk di lapangan terbang JB

Kini, satu dunia sedang gerun dengan penularan wabak coronavirus ini. Virus yang berasal dari daerah Wuhan, China ini sedang menular secara meluas dan hampir kesemua negara hampir terjejas dengan wabak ini.

Negara Malaysia juga diserang dengan penularan wabak coronavirus ini. Walaupun jumlahnya tidak ditaraf yang membimbangkan, tetapi seperti yang sedia maklum coronavirus ini merebak dengan cepat dalam masa yang sangat singkat.

Dia ada benda nak cakap…

Tular sebuah video yang merakamkan aksi seorang pelancong dari negara China, yang kelihatan agak berang kerana ditahan oleh pegawai bertugar di Lapangan Terbang, Johor Bahru.

Lebih merumitkan keadaan, pelancong China ini dikatakan tidak pandai bertutur dalam bahasa inggeris dan perlukan penterjemah untuk menerangkan perkara yang ingin diberitahu olehnya.

Advertisement

Ketuk2 cermin, nak panjat pulak tu!

Pelancong berkenaan kelihatan berang dan mengetuk dinding kaca yang menjadi penghadang dirinya. Setelah itu dia juga dilihat mencuba untuk memanjat dinding kaca berkenaan, tetapi diarahkan turun semula oleh pegawai yang berada di sekelilingnya.

Dah melancong negara orang, belajarlah cakap BI!

Menjengah diruangan komen, seperti sudah diramal pastinya ramai yang tidak menyokong dan menghentam semula perlakuan oleh pelancong dari negara China ini.

Advertisement

Paksa je mereka balik ke China…

Tak tahu komunikasi, lepastu kurang ajar?

“Ini lebih kepada kurang ajar…”

Perangai mereka memang macam ni!

Datang tempat orang, tengok perangai mcm mana?

Wabak conavirus ini sememangnya sangat bahaya dan telah mencatatkan jumlah kematian yang tinggi. Orang ramai disarankan untuk menjaga kebersihan dan kesihatan diri dan sentiasa memakai penutup mulut jika keluar berada di tempat-tempat awam.

Sumber: Twitter.

Fuhhhhhhhh! (Dihembus)

Continue Reading
Advertisement