Connect with us

#celeb

Berjurai air mata, ucapan raya Fauziah Nawi buat ramai sebak kenang ibu bapa di kampung

Berikutan pelaksanaan perintah kawalan pergerakan (PKP) oleh pihak kerajaan yang melarang aktiviti merentas negeri dalam kalangan rakyat, ramai yang sedih apabila tidak dapat pulang ke kampung halaman pada hari raya nanti.

Belakangan ini, kita sering mendengar luahan hati anak-anak yang berada di perantauan dan sudah lama tidak menjenguk ibu bapa di kampung halaman dek kerana larangan rentas negeri.

Baru-baru ini, pelakon veteran terkenal Fauziah Nawi berkongsi sebuah video meluahkan perasaan sebagai seorang ibu yang menanti kepulangan anak mereka di kampung halaman.

“Assalamualaikum anak mak. Memang tak boleh balik lagi kan. Nak buat macam mana, keadaan. Kita kena kuatkan hati. Kita jangan lawan, tak guna. Berdoa supaya umur kita panjang dapat kita jumpa lagi nak ya. 
“Tak, bohong kalau mak tak sedih, sedih tapi keadaan dah macam ni nak buat macam mana. Anak mak kena kuat untuk mak ya, dan mak akan kuat untuk anak mak.
“Mak sayang anak mak. Selamat hari raya Aidilfitri maaf zahir & batin. Moga kita jumpa lagi ya nak ya,” ujarnya dengan nada sayu.

Walaupun bukan mak sendiri, sebaknya

Meskipun video tersebut mungkin hanya lakonan, ramai penonton yang menitiskan air mata tatkala melihat penyampaian penuh emosi pelakon berusia 68 tahun.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen meluahkan rasa sebak dan terkenang ibu bapa mereka di kampung.

Hati pun terguris tengok!

Macam mana lah perasaan diorang yang lama tak jumpa parents

Fauziah Nawi berlakon tersentuh perasaan

Bukan mak aku tapi aku sebak

Dia selalu buat aku nangis dengan watak dia

Rasa sayu teringat mak

Sebagai rekod, kerajaan tidak membenarkan aktiviti rentas negeri bagi membendung penularan pandemik Covid-19 yang semakin meningkat saban hari di negara kita.

Malah, prosedur operasi standard (SOP) sewaktu sambutan hari raya Aidilfitri turut diperketatkan agar dapat mengurangkan lonjakan kes positif virus berbahaya berkenaan.

Sumber: Twitter @mighvv

 

Continue Reading
Advertisement

Trending