Connect with us

#celeb

“Cakap macam takda agama…” – Datin Alyaa ‘naik angin’, suami dituduh lari lompat pagar SPRM

Masih lagi diperkatakan mengenai isu individu yang didakwa terlibat dalam kes penggubahan wang haram dan Macau Scam, berjaya melarikan diri dengan melompat pagar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Susulan daripada itu, antara individu yang turut ditahan iaitu Datin Alyaa Syuhaila, meluahkan rasa kesalnya terhadap segelintir pihak yang menuduh suspek yang melarikan diri itu adalah suaminya.

Menerusi luahannya di dalam ruangan IG Stories, Alya terkesan apabila suaminya, Datuk Seri Addy Kanna pula menjadi sasaran, dituduh sebagai individu yang melarikan diri dengan melompat pagar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

“Asal lari jer suami saya kena…” – Alyaa

Malah, tidak cukup dengan itu, Alyaa kecewa apabila ada dalam kalangan warganet mencaci dan melakukan penghinaan fizikal yang menyamakan bentuk badan suaminya ‘gemuk macam babi’.

“Asal Datuk Seri je suami saya kena. Asal lari je suami saya kena tuduh. Siap orang panggil gemuk babi bagai. Kenapa, keluarga korang tak ada yang gemuk ke? Tanya je, ke muka diaorang macam babi?…”

“Lepas ni apa lagi korang nak tuduh? Terutamanya media yang suka viralkan benda belum sahih! Yang netizen pun sibuk nak menghukum orang lain, semua acah-acah ahli syurga. Sendiri tak cermin muka, cakap macam tak ada agama…”

Sedia bantu SPRM bagi keterangan

Menurut Alyaa, meskipun dia dan suami ditahan berkenaan kes penggubahan wang haram dan Macau Scam, ia tidak bermakna mereka diputuskan sebagai pesalah.

Menafikan dirinya dan suami terlibat dalam dengan kegiatan haram tersebut, malah dia bersedia untuk memberi kerjasama dengan SPRM bagi membantu siasatan.

Terkini, kes tersebut masih lagi di dalam siasatan, dengan beberapa orang selebriti juga turut disoal siasat oleh pihak SPRM, berkenaan kes penggubahan wang haram.

Sumber : Alyaa Syuhaila & Gempak (Fiza Kamarudin)

Continue Reading
Advertisement

Trending