Connect with us

#celeb

Dari ‘adik kakak’ jadi suami, Jasmin Hamid cuma nak keperluan solat sebagai hantaran


Pernikahan kali kedua pelakon senior, Jasmin Hamid, 47 dengan pembantu peribadinya, Nazmir Abd Rahim, 35 sememangnya agak mengejutkan ramai kerana langsung tiada ura-ura bahawa mereka sedang bercinta.

Tak pernah bercinta

Namun, menerusi  temubual bersama Mstar, pelakon itu memaklumkan yang mereka sama sekali tidak bercinta dan tidak sangka jodohnya dengan insan yang sudah 8 tahun membantu menguruskan kerjaya seninya.

“Kami tak pernah bercinta, orang kata bercinta selepas kahwin saja. Lagi pun dia dah jaga saya selama 8 tahun sebagai PA, dia tahu baik dan buruk saya,”
“Dia kata daripada saya jaga akak ni sebagai artis, baik saya jaga secara halal. Dia panggil kakak tau… sebab kita awalnya macam adik dan kakak,”
“Its not easy for me. Sebab sebelum ini saya tidur sendiri sekarang saya kena share everything. Dia tahu saya ni macam harimau, jadi dia je yang dapat jinakkan saya,” katanya.

Minta sepersalinan alat solat sahaja

Jasmid Hamid telah sah bergelar isteri selepas melangsungkan pernikahan serba ringkas di Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) pada 19 November 2021.

Nazmir telah memberikan mas kahwin sebanyak RM80 dan Jasmin hanya meminta sepersalinan alat solat sahaja sebagai hantaran.

“RM80 tu saya ikut nilai Wilayah Persekutuan dan minta sepersalinan alat solat sebab benda tu saya pakai,”
“Kalau dia nak bagi cincin atau benda-benda lain, semua tu saya dah ada…saya tak pakai,”
“Orang kata ukur baju di badan sendiri saya tahu kerja dia sebagai apa. Kalau dia nak ke level saya susah untuk dia.”
“Rezeki di tangan Allah, dia pun bukan datang dari keluarga kaya. Malah kalau dia kaya sekalipun saya akan tetap minta itu juga,” ujarnya.

Dapat sokongan kedua-dua keluarga

Dalam pada itu, pelakon drama Cukup Derita itu juga turut mengakui seluruh keluarga dan anak-anak menerima keputusannya berkahwin lagi dan tiada halangan untuk itu. Keluarga suaminya turut menerima kehadirannya walaupun beza usia yang agak ketara.

Sebelum ini, Jasmin Hamid telah mengejutkan ramai susulan memuat naik gambar berbusana nikah dan memaklumkan sudah mendirikan rumah tangga dengan seorang pemuda berusia 35 tahun.

Walau bagaimanapun, dia menyatakan tiada sebarang majlis dilaksanakan dan berharap orang ramai dapat mendoakan kebahagian mereka sehingga ke Jannah.

Sumber: Mstar (Ali Taupan Rajalee) Instagram jasminhamid

 

 

Continue Reading
Advertisement