Connect with us

#viral

Dedah tak suka solat? Netizen ‘mengucap panjang’ tengok ‘live’ usahawan ini

Advertisements

Sejak malam tadi, kecoh di media sosial apabila tular sebuah video seorang usahawan kosmetik yang mendakwa bahawa dirinya tidak suka menunaikan solat.

Seorang pengguna laman Twitter @OmgItsSaraa_ memuat naik tangkap layar video tersebut memaparkan wanita itu sedang melakukan sesi siaran langsung di laman Faceobook, namun tidak dapat dipastikan mengenai masa dan lokasi dirakam.

Wanita itu dilihat bersembang dalam loghat Kelantan sambil menikmati makan malam bersama beberapa orang kenalannya selain menjawab soalan ditanya oleh pengguna Facebook.

Advertisements

Terdapat segelintir warga Twitter sukar untuk memahami loghat itu tetapi mujur ada individu yang sudi memperterjemah percakapan wanita berkenaan.

“Orang nak buat apa2, suka hati dia la..”

“Jangan suruh aku sembahyang, memang tak suka..”

Posting di Twitter itu diulang kicau lebih 2,600 kali dan mendapat 2,506 tanda suka serta pelbagai komen netizen yang ‘mengucap panjang’ selepas mendengar pendedahan usahawan tersebut.

Bangga pulak? Simpan sendiri je!

Berani mati…

Bagaimanapun, seorang individu @zesha_ memberi komen sebaliknya apabila mendakwa wanita itu sekadar membuat sindiran kepada ‘makcik bawang’ yang gemar mengecam dan menuduh bukan-bukan.

Advertisements

Ada makcik kutuk dia (usahawan) tak solat…

Pulak dah? Tapi kalau kena kutuk pun, tak perlu ‘mendedahkan’ kononnya tak suka menunaikan tuntutan agama. Kan dah disalah tafsir oleh semua orang.

Sumber: Twitter @OmgItsSaraa_

Trending