Connect with us

#celeb

“Jangan menyalak di media sosial…” – Safiey Illias tempelak ‘geng’ PU, sedia jumpa depan2

Sekarang ini, isu ‘Maknyah’ atau transgender sedang hangat diperkatakan di Malaysia, turut terkena tempiasnya adalah usahawan kosmetik, Safiey Illias atau nama sebenarnya Saifuddin Bin Illias.

Tidak mudah termakan kecaman netizen, Safiey menerusi muat naik di Instagramnya menyatakan kesediaannya untuk bertemu dengan mana-mana pendakwah yang berniat untuk membimbingnya.

Jangan menyalak di media sosial

Tulis di dalam entri, dia lebih memilih untuk berbicara secara empat mata bersama mana-mana pendakwah, daripada di menerima teguran yang dibuat menerusi surat terbuka di media sosial.

“Saya bersedia berjumpa dengan mana-mana PU (pencetus ummah), ratu motivasi atau ratu syurga. Jangan pumpang (menyalak) di media sosial sahaja demi mendapat exposure, like dan pengikut…”

View this post on Instagram

Saya bersedia berjumpa dgn mana-mana PU ke RATU PU ke RATU MOTIVASI ke , RATU SYURGA ke . Jangan pumpang2 di media sosial je demi mendapat exposure dan like and followers . . . Mak ayah saya pun bersedia . Menunggu jugak ni ada tak yang sudi hadir datang dakwah . Tak kan ape2 cuma surat terbuka untuk Safiey Illias . Awk igt AKU RATU SURAT TERBUKA ?? . . Saya bukan nk marah jauh sekali menafikan setiap bait2 nasihat yg diberikan . Namun apalah salahnya jika datang berjumpa dan ikram saya . . . Sila jadi RATU IKRAM . Dan proses nye janganlah sekali datang je ikram . Kalau betul nk bantu datang lah ikram sampai berjaya . Tunjukkan kehebatan hikmah dalam berdakwah itu . . . No telefon pun ada dkt BIO saya , x ada istilah tak dapat nak whatsapp dan so on . . . Hujung2 JUAL BUKU dan PROMOTE PROGRAM MOTIVASI . Saya berani cakap sebab dh bosan dengan teknik marketing tp guna keagamaan . . . Jangan lah jadi ustaz/PU yang SEJENIS KEJADIAN ALAM . Jadilah yg lebih telus , ikhlas dan profesional mcm ustaz @ebitlew . . . Awk ingat saya tak pergi jumpa Doktor Psikiatrik ? Tak pergi jumpa Pakar kaunseling ?? . . Saya rasa nak buat laporan polis dan saman atas AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998 , Seksyen 233(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 (Akta 588) dan boleh dihukum di bawah Seksyen 233(3) akta sama yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM50,000 atau penjara tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya dan juga boleh didenda selanjutnya RM1,000 bagi setiap hari kesalahan itu diteruskan selepas pensabitan. YOUTUBER2 yang mengaibkan saya dan keluarga pun saya akan buat report ya . . . Saya masih menunggu whatsapp daripada PU2 KEJADIAN ALAM itu . Terima kasih . . . #Sofeaestetik #syintagila #tvsyintagila #ratusemestaalam #glasskinz #takkosongyee #awastakkosong #isabellamaradonna

A post shared by RATU SEMESTA ALAM (@safieyillias94) on

“Datang jumpa dan ikram saya..”

Tambahnya, ibu bapanya juga bersedia menerima kehadiran pendakwah, kerana menurut Safiey cara itu disifatkan lebih ikhlas dan jujur daripada ada niat atau agenda tersembunyi.

“Saya bukan nak marah jauh sekali menafikan setiap bait-bait nasihat yang diberikan. Namun, apalah salahnya jika datang berjumpa dan ikram saya…”

Malah, Safiey juga sempat memuji pendekatan pendakwah terkenal ustaz Ebit Lew, yang disifatkan lebih telus, ikhlas dan profesional.

PU Syed ada tegur Safiey

Terdahulu,  PU Syed menegur tindakan Safiey yang cuba menjadi wanita selepas kembali ke fitrah asal menerusi satu muat naik di Instagramnya.

View this post on Instagram

Paknyah, antara "kebebalan" dan melayan "Perasan" Sahaja! Apa lagi nak dikata pd seorang lagi ni, yg telah kali kedua bertaubat dan kembali semula menjadi paknyah, isu taubat adalah urusan dia dgn Allah yg Maha Pengampun, namun isu dia mempromosikan kemaksiatan dan jalan hidup yg songsang kpd masyarakat adalah isu yg paling utama yg perlu segera di rawat sebelum menjadi pandemik yg sukar utk diatasi Dia dan sajjat dan rakan² sewaktu dengannya, sama² mempunyai angry bird @ punai , dan dilahirkan sempurna sebagai seorang lelaki, namun disebabkan "perasan" yg mereka telah terperangkap dlm tubuh lelaki, maka berusahalah mereka utk merubah segala yg Allah telah jadikan kpd mereka Sifat "bebal" yg terhasil dari imaginasi songsang ini, harus dirawat segera oleh pakar² psikatri dan bukan pergi mengadap Dr bedah plastik yg hanya ingin mengaut keuntungan dan merosakkan manusia seperti mereka lagi Mereka mempunyai followers "tengin" yg ramai, sehingga mengiyakan shj apa yg mereka lakukan, sedangkan BAHAYA gaya hidup mereka ini, bukan shj di dunia, bahkan boleh membahanakan pengikut yg mengikut gaya hidup mereka di akhirat nanti jika tidak sempat bertaubat yg sebenar2nya Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wasallam telah bersabda di dlm Hadis yg di Riwayatkan oleh Iman Muslim, yg bermaksud "Dan barang siapa yang merintis suatu sunnah (yang buruk) dalam Islam, maka baginya dosa amalan yang dirintisnya itu, serta (dia juga beroleh) dosa orang yang mengamalkannya selepas itu," Ya Allah, berikanlah kesedaran kpd mereka, namun jika gaya dan cara hidup mereka ini boleh merosakkan moral dan akhlak umat Islam khususnya di Malaysia ini, tolonglah wahai Allah, jauhkan mereka dari dunia ini Syed Bakri Al-Yahya #AdeAmbeTakut

A post shared by Syed Bakri Al-Yahya (@syedbakri_alyahyaofficial) on

Setakat ini, Safiey masih menunggu maklum balas daripada Pencetus Ummah yang dimaksudkan.

Sumber : Safiey Illias & PU Syed

Continue Reading
Advertisement

Trending