Connect with us

#celeb

“Kenapa macam nak gaduh…” – Bakal ambil tindakan, Aliff Syukri sedia jumpa Ali Puteh

Semalam kecoh di sosial media, berkenaan muat naik di IG pelawak Ali Puteh mengenai balu kepada arwah Abam Bocey iaitu Nor Hidayah, yang dikatakan berpunca daripada rakaman live, usahawan Datuk Aliff Syukri.

Difahamkan, usahawan itu telah pergi ke rumah rumah balu arwah Abam untuk menyalurkan bantuan, sekaligus membuat satu temubual bertanyakan keadaannya dan Hamzah selepas ketiadaan Abam.

Angah cari dia mak…

Bagaimana pun, beberapa soalan yang diajukan kepada Nor Hidayah telah mengundang rasa tidak puas hati Ali Puteh kepada Aliff Syukri, yang disifatkan tidak sensitif dengan isu keluarga, antaranya berkenaan soal harta arwah Abam.

Hanya mahu beri bantuan

Memberi maklum balas mengenai rasa kurang senang Ali, Aliff berkata bahawa segala soalan yang aka ditanyakan kepada Nor Hidayah, sudah mendapat persetujuannya pihak keluarga Hidayah.

“Saya tak faham, Saya hanya beri bantuan duit dan peralatan rumah dr @as.legacymalaysia sebab saya lihat dia memerlukan. Saya bertanya khabar dan saya disambut baik dari mereka…”

View this post on Instagram

sy tak faham…. sy hanya beri bantuan duit dan peralatan rumah dr @as.legacymalaysia sbb sy lihat dia memerlukan .. dan bertanya khabar.. dan sy disambut baik dr mereka… dan smua soalan sy dah di setujui oleh mereka bkn i suka2 tanya (harap maklum jgn cakap i x jaga sensitviti org) …. Kalau orang nak tengok video lebih panjang lagi korang boleh tengok dekat YouTube tv Telajak laris esok ptg. tak kaya pun buat youtube duit bayar duit minyak kete i jeee lepas..🤣 memang i bantu smua org…kalau nak bincng baik2 i ok jerrr… kenapa mcm nak gaduh?? . . good nite smua.. sebelum mengutuk tngok dulu live dulu .. sy x salah kan sesiapa.. malah x mengutuk sesiapa pun.. cuba dengar…sy ada 10kali rakaman vedio lagi malah sbblum posting ofcoz persetujuan smua nak bahan smua sy simpan…kami dtg pun berjemput soo pikirkan (aku x kayalah duit youtube dah lama buat bisnes lah ) .. tunggu tindakan saya..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Soalan yang nak ditanya dah dipersetujui

Malah, dia bersedia untuk berjumpa dengan Ali dan membincangkan perkara ini secara baik, tanpa perlu ada pergaduhan di antara mereka.

“Semua soalan saya dah disetujui oleh mereka bukan saya suka-suka tanya (harap maklum jangan cakap saya tak jaga sensitviti orang)…”

“Kalau nak bincng baik-baik saya okay jerrr… Kenapa macam nak gaduh? Sebelum mengutuk tengok dulu live dulu. Saya tak salah kan sesiapa malah tak mengutuk sesiapa pun…”

Jangan berlagak kaya semua kau yang punya

Walau bagaimana pun,  Ali yang masih tidak berpuas hati sempat meninggalkan komen di ruangan IG sejurus usahawan itu memuat naik semula kenyataan Ali.

“Kau sepatut mintak kebenaran keluarga arwah..Bukan memandai boleh mendatangkan fitnah. Nak buat amal buat lah..Jangan berlagak kaya seperti semua kau yang punya…”

Tak kaya pun Youtube ni

Tambah Aliff lagi, niatnya cuma untuk membantu balu arwah Abam dan bukanlah semata-mata mahu mencari keuntungan menerusi saluran Youtube, kerana katanya hasil yang diterima tidaklah sebanyak mana pun.

“Tak kaya pun buat Youtube duit bayar duit minyak kereta saya je lepas..Memang saya bantu semua orang…”

Diharapkan perkara ini dapat diselesaikan dengan cara baik oleh kedua-dua belah pihak sehingga dapat mencari jalan penyelesaian tanpa perlu bertikam lidah.

Sumber : Aliff Syukri & Ali Puteh

Continue Reading
Advertisement

Trending