Connect with us

#celeb

Kepandaian anak Saharul Ridwan mengaji Iqra’ jadi tumpuan netizen

Bagi peminat pelakon Saharul Ridwan, pasti mengetahui kebijaksanaan anaknya Muhammad Luth Ali semenjak kecil lagi sudah yang didedahkan dengan ilmu-ilmu agama.

Saharul dan isterinya Qaabila Deena Emir telah melakukan pelbagai kaedah untuk mendedahkan Ali dalam ilmu Islam sehinggalah dia berjaya menyebut nama Allah pada usia yang enam bulan.

“Baru belikan Ali rehal, nak ajar dia baca iqra’. Sebenarnya mengajar diri kita balik yang lama dah rasanya tak mengaji kan?” katanya.

Terkini, kanak-kanak berusia 2 tahun itu sudah pun pandai menyebut huruf-huruf jawi menerusi sebuah video yang dimuat naik oleh pelakon drama Hati Perempuan tersebut.

Menurut Saharul, dia telah membelikan Ali sebuah rehal dengan bertujuan untuk memudahkan dirinya mengajar Iqra’ kepada anak lelakinya itu dan ternyata kepetahan Ali berjaya mencuri hati warga netizen.

Posting tersebut menerima pelbagai reaksi netizen yang rata-ratanya memuji kepandaian Ali dalam mempelajari Iqra’ selain mendoakan kanak-kanak tersebut menjadi orang soleh pada suatu hari nanti.

Inilah contoh ibu bapa yang bagus!

Anak lelaki mmg suka main2 tp cepat pandai

Sempat lagi tu

Comel betuk Ali ni!

Budak bijak!

Semoga Ali jadi Al-Hafiz satu hari nanti

Comel betul Muhammad Luth Ali! Geram tengok dia pandai sebut huruf Alif Ba Ta tu. Semoga jadi anak yang soleh ye Ali?

Sumber : Saharul Ridzwan

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending