Connect with us

#celeb

“Kerajaan bantu pun korang bising! Takkan nak suap makan?” – Michael Ang

Secara umum, ramai tahu bahawa pihak kerajaan telah melaksanakan kembali ‘lockdown’ atau Perintah Kawalan Pergerakan (PKP 3.0) di seluruh negara sebagai usaha untuk membendung penularan wabak COVID-19.

Di samping itu, Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin turut mengumumkan beberapa bantuan yang bakal diberikan kepada semua rakyat Malaysia.

Bagaimanapun, masih ramai yang ‘complain’ dan menyatakan rasa tidak puas hati berkaitan inisiatif pihak kerajaan di serata laman sosial.

Sehubungan itu, pengarah dan penerbit Michael Ang tampil memberikan pandangan terhadap isu tersebut dengan meluahkan rasa kesal ke atas sikap segelintir pihak yang masih tidak berpuas hati dengan bantuan yang disediakan kerajaan.

Tegur rakyat yang banyak bising

“Apoooo la kau orang ni kerajaan dah bantu pun kau orang masih banyak bising dan tak puas hati! Dah dah la, sikit ke banyak ke pertolongan tu tetap pertolongan kan!
“Tak akan nak suap kau orang 3 meals sehari baru kau orang puas hati! Nasib baik aku bukan PM, kalau aku PM pertolongan yang kerajaan bagi hanya untuk orang dah divaksin dan daftar vaksin!,” tulis Michael.

Menurut lelaki berusia 45 tahun itu, dia berasa hairan apabila ada yang masih tidak menunjukkan rasa syukur terhadap tindakan kerajaan yang telah banyak membantu rakyat.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen menyokong pandangan pemilik nama Michael Ang Hai Swee berkenaan. Malah, ada yang menyifatkan rakyat terlalu negatif dan ingin ‘goyang kaki’ sahaja di rumah.

Ramai manusia negatif

Lockdown bising, bantuan pun bising

Nak goyang kaki kat rumah

Netizen tak pernah puas hati

Bersyukurlah

Diorang ingat kerajaan bantu seumur hidup agaknya

Apa pendapat korang? Sewajarnya sebagai rakyat, kita perlulah berterima kasih atas usaha kerajaan memberi bantuan dalam keadaan pandemik ini.

Selain itu, kita haruslah menjalankan tugas sebagai seorang rakyat dengan sebaik mungkin dengan cara mematuhi SOP dan peraturan yang telah ditetapkan. Kita jaga kita.

Sumber: Instagram Michael Ang

Continue Reading
Advertisement