Connect with us

#celeb

Lama tak bertemu, bapa Ebit Lew datang bawa pisang & nanas buat anak tersayang

Kelonggaran yang diberikan kepada rakyat Malaysia susulan daripada tamatnya Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) tempoh hari telah membolehkan aktiviti rentas negeri berlangsung.

Perkara tersebut juga anak perantau khususnya yang menyambut hari perayaan pulang ke kampung ataupun merentas negeri bagi bertemu insan tersayang dan menyambut hari raya yang tertunda.

Bapa datang bawa buah tangan

Perkara tersebut turut dirasai sendiri oleh pendakwah terkenal iaitu Ustaz Ebit Lew yang gembira apabila dapat bertemu dengan bapanya selepas sekian lama tidak bertemu disebabkan PKP.

Dalam perkongsian yang dibuat menerusi Facebook Ustaz Ebit Lew, bapanya yang berusia 80 tahun turut membawa nanas dan pisang sebagai buah tangan sekali gus membuatkan pendakwah tersebut berasa begitu terharu.

 

Teringat sewaktu mak ayah masih muda

Ustaz Ebit turut berkongsi video memegang nenas pemberian bapanya dengan menulis kapsyen panjang lebar menceritakan betapa beliau mengagungkan bapa serta ibunda tersayang.

Beliau turut mengakui amat mengagumi semangat serta kecekalan ibu bapanya dalam melayari kehidupan berdua yang sangat mesra disamping mendidik anak-anak sehingga mampu berusaha sendiri.

View this post on Instagram

Hari paling indah setelah sekian lama dapat bertemu ayah tercinta. Ayah bawa nenas dan pisang dari kebunnya. Umur dah lebih 80 tahun tapi masih sibuk berkebun. Rajin memang tak ingat. Suka berniaga dari muda. Saya minta doa beliau untuk elewsmart yang akan dibuka nanti. . Ya Allah inilah nikmat paling indah dapat jumpa ayah. Rajin dan jaga masa. Dua itulah saya belajar betul-betul darinya. Tak boleh duduk diam. Dari kecil teringat ayah bila balik kerja atau dari mana-mana mesti ada buah tangan. Sampai sekarang pun macam tu. Dapat peluk dan cium ayah tadi rasa bahagia sangat. Rindu nak bawa ayah berjalan-jalan. . Mak kalau ada mesti best. Mereka sentiasa bercinta jer. Ayah dengan mak sentiasa berjalan berdua. Makan mesti berdua. Mak tiada,ayah saya tak makan. Berbual 24 jam non stop agaknya. Tak pernah gaduh. Rasa 24 jam berdua. Kasih sayang mereka berdua menjadi contoh untuk kami adik beradik supaya sayang pasangan. . Dulu mak banyak cakap. Ayah diam sangat dengan anak-anak. Selepas mak pergi ayah kuat bercakap macam mak. Dan selalu bagi semangat dalam dakwah dan berniaga. Saya tanya kenapa ayah kuat semangat sampai sekarang. Katanya hidup ini amanah sehingga kita berjumpa Allah nanti. Tugas saya sebagai ayah terus beri semangat pada anak-anak selagi hidup. Itulah seorang ayah. Rindu mak. Syukur sangat dapat semangat dan doa dari ayah-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Seronok tengok gambar ni

Sehubungan dengan perkongsian yang dibuat oleh pendakwah tersebut di media sosial miliknya, rata-rata warganet telah meninggalkan pelbagai komen positif diatas muat naik tersebut.

Mereka telah mendoakan agar bapa kepada pendakwah itu terus diberi kesihatan yang baik dan juga berharap agar keluarga Ustaz Ebit Lew memperoleh kesejahteraan yang berpanjangan.

Kasih seorang bapa

Memang rajin kerja sejak muda

Sumber: Ebit Lew

 

 

Continue Reading
Advertisement

Trending