Connect with us

#celeb

“Lepas majlis tu, banyak event saya tak pergi. Bergambar pun takut!” – PU Amin

Selepas gambar bersama ‘instafamous’ seksi menjadi tular di serata laman sosial, Pencetus Ummah (PU) Amin mengakui merasa serik dan kini lebih berhati-hati untuk menerima jemputan dari mana-mana individu.

Memetik temubual bersama mStar, pendakwah bebas itu berkata kontroversi tersebut adalah satu pengajaran buat dirinya dan pendakwah lain agar berjaga-jaga supaya tidak menimbulkan fitnah.

Serik nak pergi ‘event’ & bergambar

“Lepas majlis itu ada banyak jemputan event berbuka puasa, saya dah takut nak pergi.
“Nak bergambar pun dah takut sebab tu saya pakai mask macam sekarang ni, selain menjaga SOP saya jaga diri saya, ” ujarnya kepada mStar.

Menurut PU Amin, biarpun menerima banyak jemputan berbuka puasa, dia sudah serik untuk menghadiri majlis sebegitu mahupun mengambil gambar dengan mana-mana individu.

Beri nasihat agar pendakwah sentiasa berjaga2

Selain itu, bekas peserta Pencetus Ummah itu turut menegaskan bahawa belakangan ini ramai pihak penganjur suka menjemput pendakwah menghadiri majlis mereka.

Namun, akhirnya para pendakwah juga yang dijadikan bahan kecaman netizen.

“Banyak program sekarang ni apa-apa je nak jemput pendakwah, penyudahnya mereka yang kena teruk.
“Apa-apa pun kalau boleh kita berjaga-jaga lah atas setiap jemputan yang datang, ” katanya.

Jadi, lelaki berusia 31 tahun itu sempat menasihati para pendakwah agar berhati-hati sebelum memilih untuk menghadiri sebarang majlis bagi mengelakkan kontroversi ‘panas’.

Terdahulu, pemilik nama Mohamad Amirul Amin Maula Lokman Hakim itu teruk dikecam netizen apabila beberapa keping gambar bersama instafamous seksi tular di serata laman sosial.

Berikutan itu, PU Amin tampil menjelaskan perkara sebenar dan meminta instafamous terbabit memadam gambar mereka di laman sosial Instagram.

Tonton video penuh:

Sumber: mStar Online (Hawa Soleha Saleem)

 

"Manusia itu asalnya dari tanah, makan hasil tanah, berdiri di atas tanah, akan kembali ke tanah. Kenapa masih bersifat langit?" - Hamka

Continue Reading
Advertisement

Trending