hubungi kami

#tiktok

Biadap & cari bala! Warganet berang orang kampung merewang di tanah kubur

Baru-baru ini tular sebuah video memaparkan persiapan sebuah majlis perkahwinan sehingga menarik perhatian warganet.

Menerusi video yang dikongsikan di laman Instagram Terang Media, kelihatan beberapa individu sedang sibuk melakukan persiapan perkahwinan di kawasan perkuburan di sebuah wilayah di Indonesia.

Bukan itu sahaja, kelihatan sebuah pentas nyanyian yang dilengkapi dengan sistem audio di kawasan perkuburan tersebut. Malah, aksi selamba kanak-kanak kecil di atas pelamin dan berjalan dengan selambanya memijak batu nisan tanpa ditegur oleh orang dewasa di situ.

Apa yang lebih dikesali ramai apabila kelihatan individu yang mengenakan songkok dan berhijab, di mana ia seolah-olah merosakkan imej agama Islam dan ia semestinya terpesong daripada ajaran akidah.

Astagfirullah, macam takde apa2 perasaan

Perkongsian itu menerima pelbagai reaksi di kalangan warganet dan kebanyakan daripada mereka menyelar perbuatan tersebut kerana tiada rasa hormat kepada penghuni kubur.

Kesianlah dekat dalam kubur tu…

Tak ada adab langsung!

Kalau tak sanggup sewa tempat majlis, jangan buat majlislah!

Tidak kurang juga ada yang mengkritik tindakan tersebut dengan mengatakan mereka tidak seharusnya mengadakan majlis perkahwinan sekiranya tidak mampu untuk membayar sewa lokasi yang bersesuaian seperti dewan.

Tengok pun macam dah tahu kat mana….

Selain itu, terdapat warganet mengatakan dirinya tahu lokasi kejadian tersebut memandangkan ia terletak di Indosia dan boleh dicari di saluran Youtube.

Sumber: Instagram @terangmedia

Sambung Baca
Advertisement