Connect with us

#celeb

“Memang aku buat…” – Lana Nordin mengaku terpaksa ‘buat’ hidung selepas kemalangan motor RXZ

Beberapa hari yang lalu, nama pelakon drama Suamiku Lelaki Pendosa, Lana Nordin menjadi sorotan netizen apabila dituduh menjalani pembedahan hidung selepas dilihat mempunyai perubahan bentuk yang ketara.

Lana mengaku buat hidung

Terbaru, menerusi hantaran di laman Instagram milik aktres itu, Lana atau nama sebenarnya Mazlina hasan Nodin mengaku tuduhan yang dilemparkan oleh netizen.

Tapi, saya terpaksa….

Pelakon wanita berusia 44 tahun itu mengatakan dia terpaksa menjalani  menjalani pembedahan ‘rhinoplasty’ untuk membetulkan semula hidung yang telah senget.

“Orang tanya kenapa buat hidung ke? Memang aku buat sebab dipaksa buat hidung patah dah lama dah.”katanya.

Gara2 terlibat dalam kemalangan zaman sekolah

Menurut Lana, dia  terpaksa memasukkan plastik pada hidungnya selepas terlibat dalam kemalangan motorsikal ketika zaman persekolahan lagi.

“Masa itu balik kampung Felda, yang tanah-tanah merah tu. Tangan ini duk gatal nak bawa motor RXZ, lepas itu tak tahu bawa sampai jatuh tersungkur. Hidung berdarah dan patah.

“Sejak dari itu, hidung saya memang senget. Kena pakai besi untuk beberapa tahun. Lepas itu, disarankan buka dan saya buka letak plastik. Sebab tak tahan, besi sejuk.” terang Lana.

Buat bagi mengelakkan hidung bernanah

Selain itu, Lana mengatakan dia terpaksa melakukan prosedur menukar bagi mengelakkan hidung bernanah.

“Bila kita tukar rhinoplasty ini, ada jangka hayat. Lima, enam tahun… 10 tahun kena tukar. Jadi saya tukar supaya hidung tidak bernanah. Pakai tulang telinga. Apa lagi korang nak tahu?”katanya.

Tampil bersuara sebab kesian netizen buat dosa kering

Pada masa yang sama, Lana mengatakan dia terpaksa tampil bersuara bagi menjelaskan tuduhan yang dilemparkan oleh netizen kerana bersimpati terpaksa membuat dosa kering gara-gara bentuk hidungnya.

“Sebenarnya ini peribadi saya yang tak perlu cerita pun tapi sibuk nak tahu. Korang pun dah banyak buat dosa kering. Hidung saya ini masa saya sekolah, saya accident.” ujarnya lagi.

Kalau bukan terpaksa, dia takkan ubah ciptaan tuhan

Tegas ibu kepada dua orang cahaya mata ini, dia  tidak akan mengubah ciptaan Allah S.W.T kecuali keadaan yang memaksa dirinya berbuat sedemikian.

“Sibuk nau dengan hidung aku. Lubang lain tak nak tahu? Asyik tanya lubang hidung aku saja. Yang brader tu, kata tukar kejadian Tuhan apa la.. eh kau tengok muka aku. Semua original la.”seloroh Lana.

Sumber: Instagram @lananodinmckienzie

Continue Reading
Advertisement