hubungi kami

#celeb

“Mula2 berpisah dulu saya laku keras, orang kaya Dubai ajak kahwin..” – Abby Abadi

Pelakon Abby Abadi meluahkan kesyukuran mengenangkan kasih sayang tidak berbelah bagi diberikan oleh bekas suaminya, Norman Hakim kepada tiga orang anak mereka walaupun sudah 13 tahun berpisah.

Menerusi satu posting video ketika meraikan hari lahir anak lelakinya Mohamed Danish Hakim di laman Instagram baru-baru ini, pelakon berusia 45 tahun itu mengimbau semula memori sewaktu bergelar ibu tunggal.

‘Laku keras’ selepas berpisah

“Alhamdulllillah untuk 19 tahun ini. Sajalah nak share, ada satu cerita ni, sebab tiba-tiba teringat. Buleh ya share? Rilek2 je.. baca dengan tenang hehe,” tulisnya.

Bekas anggota kumpulan Elite itu mendedahkan, ramai mengajak dirinya untuk berkenalan dan mendirikan rumah tangga termasuk lelaki tempatan berstatus orang kaya yang menetap di Dubai, Emiriah Arab Bersatu (UAE).

Bagaimanapun, dia bersyukur kerana masih berfikir panjang dan tidak mengambil keputusan terburu-buru sekali gus menganggap kehidupannya dan anak-anak kini lebih bahagia dan bermakna.

“Bila melihat kasih sayang papanya (Norman) dengan anak-anak ini, teringat waktu mula2 berpisah dulu. Saya laku keras juga lepas tu haha. Orang itu nak, orang ni nak. Orang kaya ajak kahwin, macam-macam lah.
“Antara yang tak buleh lupa, ada orang kita yang dah kaya raya duduk di Dubai nak berkenalan/ajak kahwin.. anak saudaranya cadangkan. Saya tak nak sebab tak taste dengan orang berusia.
“Tapi, bayangkan kalau jadi dulu. Jadi orang kaya Dubai dah anak-anak ni & tak jumpa dah dengan papanya ni. Nasib mamanya tak gila harta haha,” katanya berseloroh.

Tambah pelakon drama bersiri Gerak Khas itu, dia menyifatkan perancangan Allah SWT adalah terbaik apatah lagi memiliki ‘keluarga besar’ yang saling sayang-menyayangi antara satu sama lain.

“Apapun, perancangan Allah itulah yang terbaik. Bersyukur Allah masih panjangkan umur kami lagi untuk melihat anak-anak ini membesar. Bahagia mereka ada mama, abah, papa, mummy.
“Sedikit pesanan daripada saya, apapun keadaan, anak-anak yang ada jaga sebaiknya. Kecik2 je susah sikit, dah besar2 nanti kurang2 ada kawan.
“didik ikut acuan al-Quran, ikut ajaran Islam, insya-Allah, Allah bantu permudahkan,” kongsinya lagi.

Pasangan tersebut dikurniakan tiga orang anak iaitu Mohamed Danish Hakim, 19; Marissa Dania Hakim, 17; dan Danisha Hakim, 14.

Norman kemudian berkahwin dengan pelakon Memey Suhaiza pada 2011 dan dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Muhammad Darwisz Hakim, 9; Muhammad Dikhriz Hakim, 7; dan Mikayla Delisha Hakim, 4.

Abby turut bertemu jodoh dengan Muhammad Noor Farhan pada 2013 namun tidak berpanjangan. Dia kemudian berkahwin dengan Muhammad Faizal Zakaria 14 Ogos 2015.

Selepas bayi pra-matang mereka meninggal dunia, Abby dan Faizal mengambil tiga orang anak angkat iaitu Muhammad Daiyan Fayyad, Maisara Dayana Fathia dan Maira Darda Farisa.

Sumber: Instagram Abby Abadi & Norman Hakim

Sambung Baca
Advertisement