Connect with us

#tiktok

Nenek ‘steady’ pakai jubah & selipar panjat bukit, siap berlari sampai puncak

Published

on

Sejak beberapa buah negeri di Malaysia sudah beralih fasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), ramai yang mengambil peluang untuk keluar beriadah.

Antara aktiviti yang kembali rancak adalah mendaki gunung atau ‘hiking’. Tak kira golongan muda atau belia, masing-masing dilihat mencari lokasi sesuai untuk kembali aktif selepas lama terperuk dirumah.

Namun begitu, menerusi satu perkongsian rakaman TikTok seorang pengguna dikenali sebagai @haishah.hashram, dia telah memuat naik video neneknya yang turut sama mendaki di puncak Bukit Panau, Tanah Merah.

@haishah.hashram

korang ada tak ? Kasii fyp yee bagi semangat dekat budak2 muda 🤣 #fypgakni #fypシ #betajanjibetajga🥰😁🌹

♬ Bombastic – 𝘿2𝙈 💠𝙎𝙏𝙊𝙍𝙔💠

Steady je tak nampak penat

Menurut @haishah.hashram, neneknya itu bukan hanya memakai jubah sahaja ketika mendaki, tetapi turut tidak kelihatan penat walaupun sudah sampai di puncak.

Warga emas itu yang ditemani anak serta cucu-cucunya kelihatan girang sekali sewaktu berjaya sampai ke puncak dan sempat berlari-lari kecil walaupun beberapa hiker yang lebih muda sudah duduk menghilangkan penat.

@haishah.hashram

Reply to @manzssss__ haa ni tnpa lagu okie 😘

♬ original sound – babypanda🐼 – babypanda🐼

Ramai ajak bergambar dengan nenek

Disebab usia nenek kepada pengguna TikTok itu sudah pun menjangkau 70-an, ramai hiker yang sama-sama mendaki telah mengambil gambar bersama warga emas itu kerana kagum melihat tenaga serta fizikalnya yang masih cerdas.

@haishah.hashram

Part 2 uollss sorry tk record bnyk masa nk turun 😭 #fypシ #fypgakni

♬ You Can Do It – Ты.

Takde alasan nak pakai baju longgar

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggalkan komen dengan memuji nenek kepada @haishah.hashram serta membahas baju jubah yang dipakainya.

Mesti dulu atlet ni

Pakai selipar, jubah pun boleh hiking la

Alhamdulillah nenek diberi kesihatan yang baik

Nenek berlari je, kalau kita dah pengsan

 

 

Sumber: TikTok @haishah.hashram

Continue Reading
Advertisement