hubungi kami

Viral

Netizen kecam pemilik Lamborghini, isi minyak RM400 pun nak rakam video?

Umum mengetahui bahawa penggunaan telefon bimbit di stesen minyak boleh terdedah kepada risiko kebakaran sekiranya tidak mematuhi peraturan ditetapkan.

Namun begitu, segelintir individu masih tidak menghiraukan larangan terbabit dengan mengambil gambar atau merakam video sebelum berkongsi di media sosial.

Menerusi satu hantaran akaun @isusemasaviral di laman Twitter, seorang wanita mengundang perhatian warganet apabila dilihat merakam video ketika suaminya mengisi petrol di sebuah stesen minyak.

“Selalu pergi minyak kan ada papan tanda tak boleh main telefon bimbit masa isi minyak. Dia ni jadi terlebih bang*ng macam ni kenapa?,” soal akaun tersebut petang semalam.

Difahamkan, video berdurasi seminit 27 saat itu dirakam bagi menjelaskan harga tangki penuh untuk sebuah kereta jenis Lamborghini yang dimiliki oleh wanita berkenaan.

“Korang nak tahu tak, berapa minyak full tank untuk Lamborghini? Tak mahal pun. Murah je, meh nak tunjuk,” kata wanita itu yang juga dipercayai seorang usahawan.

Selepas suaminya selesai mengisi, wanita tersebut menunjukkan skrin pam yang tertera RM446.90 sebelum mengatakan ia cukup murah dan berbaloi bagi kereta mewah itu.

Bagaimanapun, warganet tidak memandang soal kos petrol murah seperti diperkatakan sebaliknya lebih mengecam tindakan wanita itu yang menggunakan telefon bimbit.

Malah, terdapat juga individu mendakwa wanita terbabit seperti menunjuk-nunjuk selain menyifatkan tiada ‘class’ walaupun bergelar orang kaya.

Guna telefon bimbit dalam kereta sahaja!

Alahai menunjuk betul

Kalau terbakar, tak ke menyusahkan orang?

Beza orang baru kaya & dah memang kaya

Tinjauan ke aplikasi TikTok milik wanita berkenaan mendapati video itu dimuat naik pada bulan lalu, namun dia tidak memberi sebarang reaksi terhadap kecaman diterima.

Sumber: Twitter @isusemasaviral

Sambung Baca
Advertisement