Connect with us

#viral

Pelembap VIRAL terbukti luar biasa -Melegakan kegatalan dan kekeringan kulit sepantas kurang dari 5 minit!

Aspek penjagaan kulit sememangnya sinonim dengan kaum wanita. Namun, hal ini tidak lagi didomasi oleh jantina dan juga aspek usia, bahkan penjagaan kulit telah dimulakan semenjak individu tersebut diperingkat bayi lagi.

Lebih-lebih lagi buat golongan yang mempunyai isu kulit seperti kegatalan dan juga kulit kering. Sudah tentunya penjagaan lebih rapi dibuat, ini termasuklah dari aspek pemilihan produk kulit yang diguna pakai ke atas kulit bermasalah.

Ramai sebenarnya tak tahu punca2 kegatalan…

Pastinya sangat rimas dengan kondisi kulit yang dihadapi. Tapi, ramai yang kurang berpengetahuan mengenai punca-punca kegatalan yang hidapi.

#1 Kulit sedang bertindak balas terhadap alergi dan alahan

Antara salah satu punca kegatalan adalah disebabkan oleh alergi dan alahan yang dialami oleh kulit. Ada golongan yang alah pada beberapa jenis bahan, makanan dan ubat.

Alahan ini akan menyebabkan ruam timbul di permukaan kulit dan menyebabkan kegatalan yang teruk.

#2 Jangkitan kuman

Terdapat beberapa jenis jangkitan kuman yang boleh menyebabkan kegatalan pada bahagian kulit. Antaranya adalah kudis api, kudis buta dan juga kurap.

Lebih memeritkan apabila terdapat tinggalan dari kesan-kesan luka dan parut disebabkan tabiat menggaru.

Kadang-kadang masalah ini boleh berlaku dalam jangka masa yang lama menyebabkan kawasan yang digaru itu menjadi tebal dan kering. Lebih gerun, struktur kulit menjadi kasar, kering dan luka kesan dari menggaru kegatalan.

Makin garu makin gatal, jadi apa nak buat?

Kebanyakan golongan yang mengalami kegatalan ini, mengambil langkah selamat dengan hanya menggunakan bahan-bahan semula jadi ataupun dengan cara tradisional.

#1 Lidah buaya

Pokok lidah buaya sering kali digunakan untuk melegakan kegatalan dan masalah kulit yang lain. Sifatnya yang kaya dengan anti bakteria, anti kulat serta anti radang, menjadikan ia bahan yang sangat popular dalam kalangan masyarakat.

Namun, sebenarnya lidah buaya ini juga memiliki kesan sampingan yang tersendiri jika penggunaan secara berlebih. Kemungkinan kegatalan korang tu akan menjadi bertambah teruk!

#2 Kunyit

Kunyit juga antara bahan yang menjadi pilihan utama bagi merawat kegatalan kulit. Di dalam kunyit terdapat bahan antioksida yang boleh melindungi dan memelihara kulit dengan meneutralkan bahan radikal serta mempercepatkan proses penyembuhan luka.

Walau bagaimanapun, terdapat risiko dan tindak balas yang perlu ditanggung oleh pengguna jika memilih kunyit sebagai penyelesaian terhadap masalah yang dihadapi. Antaranya, penyebab ruam-ruam di atas permukaan kulit timbul.

#3 Ais

Bukan sahaja menjimatkan kos, ais juga memberikan kesan yang pantas untuk mengurangkan kegatalan yang dialami.  Suhu sejuk dari ais boleh membantu menenangkan saraf yang memicu kegatalan pada kulit.

Ais sememangnya bagus untuk meredakan kegatalan buat seketika, namun ia tidak mampu membekalkan kelembapan yang diperlukan ke dalam kulit. Jadi kegatalan tersebut mungkin boleh berulang kembali.

Pelembap SUU Balm, pilihan terbaik bagi melegakan kegatalan & kulit sensitif

Selain itu, antara langkah selamat yang boleh diambil untuk melegakan kegatalan kulit adalah dengan menyapu pelembap. Banyak je produk yang dijual, tapi tak semua efektif kurangkn masalah yang dihadapi. Betul tak?

Bukan nak sembang kosong, tapi pelembap SUU Balm memang terbaik!

Lebih mengujakan, SUU Balm dirumus khas bagi melegakan kegatalan seperti eczema, sekali gus merupakan penyelesaian terbaik untuk golongan yang berdepan dengan kondisi kulit kering dan sensitif.

Jangan risau, SUU Balm juga boleh digunakan oleh bayi, kanak-kanak dan juga golongan yang sudah berumur. Tiada had umur pun!

Formulasi khas oleh The National Skin Centre Singapore!

Secara ringkasnya, SUU Balm dirumus dan diformulasikan khas oleh Dr. Tey Hong Liang, yang merupakan Pakar Perunding Dermatologi dari National Skin Centre di Singapura.

Beliau mengambil masa 3 tahun bagi mencari formula yang tepat untuk mengatasi masalah kegatalan dan tak keselesaan kulit seperti eczema, psoriasis, hives dan lain-lain.

Mentol dan ceramide, dua wira utama dalam pelembap SUU Balm

Tambahan, kadungan utama iaitu mentol dan ceramide yang menjadi wira dalam menyelesaikan masalah kulit ini pastinya bakal disukai oleh para pengguna. Antara fungsi dua bahan ini adalah:

  • Mentol: Memberikan kesan sejuk atas permukaan kulit untuk melegakan kegatalan dalam beberapa minit sahaja.
  • Ceramide: Melembapkan kulit dengan membaiki dan melindungi penghadang kulit.

Bukan itu sahaja, dijamin tiada steroid, paraben, bau-bauan ataupun bahan tiruan yang digunakan. Struktur pelembap yang licin serta tidak melekit memberikan keselesaan kepada pengguna dan memastikan kelembapan pada kulit yang berpanjangan serta memberikan kelegaan dengan pantas.

#Jangan garu, SUU Balm je!

SUU Balm amat efektif bagi memastikan kulit kering dan kegatalan dapat diredakan dalam masa kurang dari 5 minit disamping membekalkan kelembapan yang diperlukan oleh kulit.

Paling penting, diperakui dan juga disahkan halal oleh pihak JAKIM. Jadi, tak perlu ragu-ragu dengan kandungan yang digunakan dalam pelembap ini.

Lepas ni, tak payah nak garu-garu dah, SUU Balm je!

Tak percaya? Jom tengok video di bawah!

Continue Reading
Advertisement

Trending