hubungi kami

#viral

Pendera Alia pernah luah pasal zuriat? Netizen anggap ada hikmah belum dapat anak

Susulan kes seorang wanita disyaki mendera seorang kanak-kanak perempuan, warganet mendakwa mereka terjumpa platform media sosial milik suspek sebelum ‘menyelongkar’ kembali posting lama.

Selain aplikasi TikTok, warganet juga ‘berkampung’ di laman Twitter suspek yang pernah meluahkan kisah peribadi mengenai rumah tangganya yang belum dikurniakan cahaya mata.

Menerusi ciapan pada Februari tahun lalu, suspek yang juga dipercayai seorang usahawan membidas kata-kata orang sekeliling mengenai zuriat dengan menjelaskan konsep rezeki ditetapkan olehNya.

“Dulu orang cakap tak boleh hamil sebab badan berisi, tapi sekarang saya dah kurus pun Allah belum bagi rezeki.
“Jadi ini bukan soal berat badan ke apa, tetapi rezeki. Belum sampai waktu yang sesuai untuk Allah kurniakan cahaya mata. Bukan tak pernah hamil, dah takde rezeki,” katanya.

Wanita tersebut berkata, dia sememangnya teringin untuk memiliki cahaya mata berbanding sebelum ini yang lebih memberikan fokus terhadap kerja.

“Tipulah kalau kita tak teringin, dulu ya kami macam takpe fokus kerja. Sekarang ada keinginan itu, tapi mungkin Allah tahu bila lebih sesuai,” ujarnya.

Disebabkan kenyataan itu, warganet meninggalkan komen dengan menyifatkan bahawa perancangan Allah SWT adalah terbaik dengan mengaitkan dakwaan dihadapi wanita berkenaan ketika ini.

Ni kau ke?

Sebab tu Allah belum beri rezeki?

Patut la ada hikmah

Kang anak sendiri jadi mangsa?

Bukan semua orang layak jadi mak

Kalau tak mampu jaga, kenapa ambil anak angkat?

Semalam, tular satu rakaman seorang kanak-kanak berusia empat tahun menangis selepas dipercayai dimarahi dan dipukul menggunakan sebatang penyapu kerana tidak menjamah nasi.

Video itu dimuat naik perakam @theaqil7 di TikTok mendakwa bekerja di bawah suspek sebelum merakam bukti dan nekad bagi menyelamatkan mangsa yang merupakan anak angkat suspek.

Penderaan kanak2!

@theaqil7

⚠️CHILD ABUSE⚠️ tolong gunakan kuasa korang !!!

♬ original sound – AQIEL – AQIEL

Terima kasih atas sokongan.. #justiceforalia

@theaqil7

#justiceforalia

♬ original sound – AQIEL – AQIEL

Abang & kakak akan dapatkan keadilan untuk Alia

@theaqil7

Abang abang and kakak akan dapatkan keadilan untuk alia okay ? kami sayang alia🥲🤍🤲🏻 #justiceforalia

♬ som original – Atlantic Notes

Bagaimanapun, dia dan suami telah ditahan selepas polis menerima laporan berhubung kejadian tersebut tengah malam Khamis.

Sumber: Twitter , TikTok @theaqil7

Sambung Baca
Advertisement