Connect with us

#pop

Polis tengok je bukan terus tangkap, penonton bengang babak drama tak masuk akal

Bagi peminat drama tempatan, pasti mengikuti jalan cerita Tak Sempurna Mencintaimu karya penulisan Rehan Makhtar yang ditayangkan di slot Akasia TV3 sejak 29 Mac lalu.

Namun menerusi episod ke-16 semalam, terdapat babak yang menjadi bualan warganet membabitkan watak Sirat (Intan Najuwa), Mellisa (Rita Nadira), Taqim (Redza Rosli) serta beberapa anggota polis.

Babak berkenaan memaparkan Sirat diculik oleh Mellisa, sebelum muncul Taqim yang cuba menyelamatkan keadaan dengan bantuan pihak polis.

Paling tak masuk akal

Bagaimanapun, penonton memberikan pendapat bahawa babak tersebut tidak masuk akal apabila polis yang sepatutnya bertindak pantas, hanya ‘tercegat’ di belakang Taqim tanpa berbuat apa-apa.

Malah seorang pengguna platform TikTok, @KuAhmad turut memuat naik sedutan babak tersebut dengan meluahkan rasa tidak puas hati apabila melihat pihak polis ‘tercengang’ sebegitu rupa.

Ini kerana menurut @KuAhmad, pihak polis sepatutnya boleh menerjah Mellisa sebelum wanita itu mengeluarkan pisau tetapi hanya mula bertindak selepas Taqim merampas senjata berkenaan.

Babak2 tak logik!

@ahmad97ff

Aku pulak yg excited tngok babak2 tak logik tu 😂😂😂😂 #fyp #fypmalaysia🇲🇾 #fypindonesia #taklogic #dramamelayu

♬ bunyi asal – KuAhmad – KuAhmad

Berikutan itu, ramai memenuhi ruangan komen video tersebut dengan mengkritik kualiti drama tempatan yang disifatkan lebih kepada ‘merepek’ untuk disajikan kepada penonton.

Polis datang macam nak beraya

Nama pun drama Melayu, nak jangka apa

Geram tengok polis tu!

Mesti ada babak tak logik!

Selain beberapa pelakon berkenaan, drama arahan Emi Suffian itu turut dibintangi oleh Fendy Bakry, Nafiez Zaidi, Azza Elite, Wan Maimunah dan ramai lagi.

Sumber: Twitter @brgsjks , TikTok @KuAhmad

Continue Reading
Advertisement

Trending