Connect with us

#tiktok

‘Rider’ dipuji macam hero, damaikan 2 lelaki bergaduh – “Usap2 bahu je settle..”

Published

on


Tidak perlu dinafikan lagi apabila berlaku sesuatu ‘musibah’ di atas jalan raya, golongan ‘rider’ sering menjadi individu pertama tampil bagi membantu menyelesaikan apa yang perlu.

Bukanlah ‘busybody’ atau masuk campur hal orang lain, tetapi sifat murni dan prihatin mereka kadang kala boleh mengelakkan situasi tertentu menjadi lebih buruk.

Tindakan seperti itu boleh dilihat daripada seorang penghantar makanan Foodpanda ini apabila menjadi ‘orang tengah’ dipercayai meleraikan perselisihan faham dua orang awam di tepi jalan.

@heypej4l

Salute #fyp #foryourpage #trending

♬ Into Your Arms (feat. Ava Max) – Witt Lowry

Seorang pengguna aplikasi TikTok @heypej4l memuat naik satu video memaparkan dua orang lelaki seolah-olah sedang ‘berperang mulut’ sebelum didatangi ‘rider’ tersebut yang memberhentikan motosikalnya.

Cuba memahami situasi yang berlaku, ‘rider’ itu bagaimanapun tidak turun dari motosikal sebaliknya sedaya upaya menenangkan dengan cara ‘mengusap’ lengan serta menepuk bahu kedua-dua lelaki terbabit.

Beberapa saat selepas itu, dua orang lelaki berkenaan dilihat mula ‘berpisah’ menuju ke kereta dan motosikal masing-masing tanpa membabitkan aksi yang lebih serius.

“Siapa cakap rider sampah? Steady abang panda! Salute,” tulis @heypej4l dalam video tersebut.

Meninjau ke ruangan komen, video meraih 202,000 tontonan itu dihujani pelbagai komen warganet yang rata-rata memuji tindakan ‘rider’ berkenaan kerana berjaya mendamaikan antara kedua-dua pihak.

Malah, ada juga segelintir individu secara berseloroh mempersoalkan mengenai ‘ilmu’ digunakan selain menyifatkan ‘rider’ itu pasti seorang yang penyayang.

Tepuk2 usap2 je dah lerai…

Mesti ada baca ayat penenang

Cair pulak tengok.. dah kahwin belum tu?

Tak semua mampu buat macam tu

Nasib tak kena tibai.. respek!

Kalau takde abang Panda, apa la jadi…

Terbaik abang Panda! Tengah sibuk kejar ‘order’ pun, sempat ‘alert’ dengan situasi yang berlaku di sekeliling. Moga sentiasa dilindungi sepanjang perjalanan mencari rezeki.

Sumber: TikTok @heypej4l

Continue Reading
Advertisement