Connect with us

#celeb

Safiey Illias mengaku buat pembedahan kerana hobi, bukan sebab nak cantik

Sebelum ini, kecoh di media sosial mengenai usahawan kosmetik Safiey Illias yang berkongsi rakaman video sedang menjalani pembedahan plastik di Instagram miliknya.

Advertisement

Bagaimanapun, Safiey yang menggelarkan dirinya sebagai ‘Ratu’ menyatakan bahawa pembedahan yang dilakukannya itu bukan kerana mempunyai masalah atau inginkan kepuasan sebaliknya sekadar hobi.

Takde kena mengena dengan ketenangan

Advertisement
“Ratu bedah bukan sebab ada masalah, stress, down, dan tak ada kena mengena dengan ketenangan ke ape ke. Nak cantik?? Ratu buat bukan untuk kecantikan dan bukan kecantikan kepuasan yang ratu cari.
“Memang hobi ratu suka shopping, suka cantikkan diri, suka bedah, suka beli barang pastu tak pakai ratu preloved Ratu buat untuk diri sendiri bukan sebab shuben suruh ke, sebab orang ke, atau sebab sapa-sapa je lah, tak ada kaitan.
“Ratu buat untuk diri ratu dan ratu happy sebab itu yang ratu suka buat,” dedah pemilik nama Mohd Saifuddin Ilias itu.

Menjengah ke ruangan komen, pengakuan usahawan berusia 27 tahun itu membangkitkan pelbagai pandangan daripada warganet dimana rata-rata memberi tegurana selain mengecam tindakan Safiey berkenaan.

Apa nak jawab dengan Allah nanti

Esok lusa tukar muka lagi

Kenapa jadi macam ni?

Takde hobi ilmiah sikit ke?

Dalam pada itu, terdapat juga individu yang turut mendoakan agar Safiey kembali ke pangkal jalan dan berhenti melakukan pembedahan yang boleh memudaratkan tubuh badannya. Hmm. Kalau dah minat, apa boleh buat kan?

Sumber: Instagram Safiey Illias

"Manusia itu asalnya dari tanah, makan hasil tanah, berdiri di atas tanah, akan kembali ke tanah. Kenapa masih bersifat langit?" - Hamka

Continue Reading
Advertisement