hubungi kami

Selebriti

“Semua orang yang kurus ambil dadah ke macam mana?”-Naqiu

Penyanyi Naqiu meluahkan kekecewaan apabila dirinya sering dikaitkan dengan ‘dadah’ kerana memiliki saiz fizikal yang kecil.

Bagaimanapun, Naqiu atau nama sebenarnya Wan Naqiuddin Mohd Najib menafikan walaupun sudah lama berhadapan dengan tuduhan sebegitu sejak sekian lama.

“Sebenarnya saya dah hadap perkara macam ni dan berpuluh tahun,”ujarnya.

Naqiu berkata, dia berharap agar pihak yang menuduhnya mengambil bahan terlarang itu menyemak semula sama ada fizikal dia pernah mengalami perubahan iaitu ‘mengembang’ lebih daripada saiz sekarang dan sebelum ini.

Naqiu turut mempersoalkan sama ada fizikal seseorang menggambarkan seseorang itu mengambil bahan terlarang atau tidak. Malah, penyanyi berusia 35 tahun itu mengatakan jika benar dia ‘ambil’ pasti sudah ‘kantoi’ memandangkan sudah banyak roadblock terpaksa dilalui seoanjang kehidupannya.

“Semua orang yang kurus ambil barang ke macam mana? Saya tak faham, sepanjang kehidupan saya banyak kali bila ‘road block’, berapa kali dah saya kena buat ujian air kencing tetapi mereka hanya jalankan tugas, tak apa.
“Yang anda ni kenapa pulak? Orang kurus je hisap dadah, bila orang berbadan besar anda kutuk pula, anda nak apa sebenarnya?” katanya.

Dalam masa sama, Naqiu mencabar individu berkenaan untuk berhadapan dengannya dan membawanya buat ujian air kencing bagi memuaskan hati.

“Saya cabar orang yang cakap tu, kau datang jumpa aku, kau ‘urine’ (ujian air kencing) aku. Kalau tak ‘sangkut’, kau siap.”

Dalam masa sama, Naqiu mendoakan tuduhan tak berasas itu berpatah balik kepada individu yang menuduhnya mengambil barang terlarang itu.

“Saya mendoakan apa benda yang awak cakap kepada saya tak terkena kepada awak balik ataupun keturunan awak.
“Sebab apa, saya ada keluarga, saya boleh membayangkan perkara ini ditanya terus kepada keluarga saya, apa perasaan mereka bila orang cakap macam ni?
“Terima kasih banyak, cabaran tu masih terbuka. Anda boleh datang jumpa saya, urine saya, tapi kalau tak sangkut, anda hadaplah akibatnya,” kata Naqiu lagi.

Sekadar info, Naqiu kembali aktif selepas bergelar juara program Gegar Vaganza musim keenam (GV6) pada tahun 2019.

Sumber: Harian Metro (Sudirman Mohd Tahir)

PERHATIAN: Pihak Oh My Media tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Oh My Media juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.
Sambung Baca
Advertisement