hubungi kami

TikTok

Tak bagi tumpang rumah , lelaki terkedu dituduh lupa ‘member’ selepas kahwin

Hari ini orang susah, kita tolong. Mana tahu esok lusa kita ditimpa musibah mereka akan membantu kita pula? Namun tidak semua perkara boleh dibantu biarpun memiliki ikatan persahabatan yang akrab terutama salah seorangnya sudah berkahwin.

Terbaharu, tular sebuah perkongsian yang memaparkan luahan kekecewaan seorang pengguna TikTok yang dituduh rakannya ‘lupa member’ selepas mendirikan rumah tangga.

Nak tumpang rumah buat sementara waktu..

Menerusi video yang dimuat naik oleh Asrul Lala, dia menyatakan rakannya itu ingin menumpang di rumahnya di Kuala Lumpur kerana mahu mencari kerja di sana. Jelas rakannya itu, dia hanya mahu menumpang di rumah Asrul sehingga menjumpai rumah sewa baharu.

Melenting bila tak dapat tolong

Jelas Asrul, dia serba salah untuk membenarkan rakannya itu menumpang di rumah memandangkan dia kini sudah mempunyai isteri. Tanpa diduga, rakannya itu seperti mahu melenting selain mempersoalkan tempat tinggalnya jika Asrul tidak sudi membantunya.

“Habis tu aku nak tinggal kat mana, bro? Takkan kau sampai hati nak tengok kawan kau ni merempat tepi jalan kot?”balasnya.

Marah recommend hotel murah seperti tempat pelacur

Pun begitu, Asrul tampil memberikan cadangan dengan merekomendasikan hotel murah untuk rakannya itu menginap buat sementara waktu jawapan yang diberikan oleh rakannya itu sangat mengejutkan.

“Hotel pelacur yang kau bagi aku. Lagi pun sen (wang) tak ada ni bro,”balasnya lagi.

Lepas kahwin lupa member, time kau susah nanti aku doakan takde orang tolong kau…

Asrul berkata, setelah mereka berborak panjang, rakannya itu mahu meminjam wang tetapi dia tidak mampu untuk membantu sebab sudah menolong ramai orang selain risau akan dimarahi isterinya.

Mungkin tidak berpuas hati dengan jawapan yang diberikan oleh Asrul, rakannya itu melabelkan dirinya lupa diri selepas kahwin dan mendoakan perkara tidak baik berlaku padanya kelak.

” Time (masa) kau susah nanti aku doakan takde orang tolong kau,”doanya.
@asrulala

bercerita pasal seorang biawak.. risau tau risau

♬ original sound – Asrul Lala – Asrul Lala

Susulan itu, Asrul mengambil keputusan untuk mendiamkan diri sahaja dan menyatakan berkemungkinan dia boleh membantu apa yang patut tetapi terbantut setelah melihat kepada sikap sebenar rakannya.

 Bukan sebab lupa member tapi dia ada tanggungjawab, ada bini nak kena jaga

Perkongsian itu menerima pelbagai reaksi di kalangan warganet di mana ramai meluahkan rasa geram sebaik sahaja membaca perbualan Asrul dan rakannya.

Rata-rata di kalangan mereka bersetuju dengan tindakan Asrul kerana lebih mengutamakan tanggungjawab dan keselesaan isterinya berbanding rakan.

Kita pulak kena fikir masalah dia…

Selain itu, ramai terhibur apabila rakannya itu mempersoalkan tempat tinggalnya sekiranya Asrul tidak membenarkannya menumpang di rumah.

Sumber: TikTok @asrulala

Sedang memerhati anda...

Sambung Baca
Advertisement