hubungi kami

Viral

Teruk dibelasah, lelaki hina Islam & Nabi Muhammad mohon maaf

Baru-baru ini kecoh di media sosial apabila seorang lelaki mengeluarkan pertanyaan berbaur penghinaan terhadap agama sehingga menimbulkan kemarahan ramai.

Pun begitu, seorang lelaki dikenali sebagai Muzil Juling akhirnya membawa padah apabila dirinya dibelasah oleh sekumpulan individu yang dikatakan berang dengan perbuatannya itu.

Menerusi video yang dimuat naik oleh pendakwah selebriti PU Syed, lelaki berkenaan dilihat mengalami pendarahan di bahagian muka.

Malah, kedengaran juga suara beberapa individu memberi amaran kepadanya supaya tidak mengulangi perbuatan tersebut selain meminta lelaki tersebut pergi ke balai polis.

“Sekarang kau pergi balai dan cakap dengan polis apa yang kau dah buat. Jangan buat main agama, kau orang apa? Siapa yang ada kat rumah kau?” soal kumpulan berkenaan namun tidak dijawab. 

Dalam pada itu, lelaki berkenaan turut mengakui dirinya tidak patut berbuat sedemikian  dan berharap agar ‘pengajaran’ yang diterima olehnya itu sudah sudah menyelesaikan semuanya.

“Salam sejahtera dan apa khabar. Apa-apa yang berlaku saya minta maaf. Tengok, dah teruk saya kena ini. Saya tak salahkan mereka (yang memukul) itu semua.”ujarnya.

Selain itu, lelaki berkenaan mengatakan dia sebenarnya mahu menunjukkan perbuatan itu tidak seharusnya dibuat. Jadinya, dia berharap agar orang di luar sana tidak membuat perbuatan menghina agama seperti dirinya pada masa akan datang.

“Saya faham, sebenarnya saya nak tunjuk tak sepatutnya saya buat macam tu. So, korang yang di luar itu janganlah buat macam ini lagi ya. Saya nak gerak dulu. Settle (selesai) la ya,” jelasnya. 

Perkongsian video daripada Muzil itu menerima pelbagai reaksi di kalangan warganet di mana ramai enggan menerima permohonan maaf dan mahu membiarkan pihak berkuasa untuk tampil mengenakan tindakan undang-undang.

 

 

Difahamkan, kejadian tersebut berlaku di Taman Bukit Kuchai, Batu 8, Puchong Selangor.

Sumber: Facebook PU Syed 

Sedang memerhati anda...

Sambung Baca
Advertisement