Connect with us

#celeb

“Tu kluster buta perut..” – Sharnaaz Ahmad geram, ‘sound’ geng sakan bercuti

Setiap kali menjelang tahun baru, pasti akan ada sambutan yang dilakukan dengan mengambil cuti panjang untuk diraikan bersama ahli keluarga dan kenalan rapat.

Namun ketika pandemik Covid-19 yang melanda hampir seluruh dunia ini, rakyat dinasihatkan untuk sentiasa mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP) sewaktu merentas daerah mahupun negeri.

Berikutan itu, pelakon hebat Sharnaaz Ahmad memuat naik satu video menempelak segelintir individu yang bercuti tetapi tidak mematuhi SOP seperti tidak mengamalkan penjarakan fizikal.

Menerusi video berdurasi selama lapan minit tersebut, pelakon drama Bukan Aku tak Cinta itu melepaskan geramnya kerana menyifatkan segelintir masyarakat sudah lupa mengenai perjuangan bagi memutuskan rantaian Covid-19.

“Mana kita punya akal, kita punya otak? Apa jadi saya tak faham, saya cerita pasal Langkawi sebab saya nampak benda ni.

“Tu bukan Kluster New Year tapi Kluster buta perut. Apa yang korang fikir? Saya tengok semua pantai tu semua tempat banyak penyakit. Nak pergi bercuti tiada masalah tapi tengok sekarang banyak kes yang berkaitan Langkawi,” luahnya.

Dalam video tersebut lagi, pelakon berusia 35 tahun itu meluahkan rasa sedih kerana segala tindakan yang dilakukan oleh kerajaan seakan-akan tidak dipeduli oleh masyarakat.

“Kalau selamat boleh lah elok sebab imunisasi kuat. Kalau warga emas minta dijauhkan dan elak.

“Siapa-siapa yang baru balik dari Langkawi, saya doakan semuanya selamat. Fikirlah sebelum lepak dengan kawan-kawan lain. Sama-samalah kita jaga kita,” katanya.

Posting tersebut mendapat komen rakan artis dan pengikutnya yang rata-rata bersetuju dan juga meluahkan rasa tidak puas hati mereka kepada segelintir masyarakat yang tidak mematuhi SOP ketika berada di tempat sesak.

‘Steady’ Sharnaaz!

Kesian kami orang Kedah jaga SOP

Terima kasih bersuara

Pentingkan diri sendiri

Semoga apa yang disampaikan oleh Sharnaaz sedikit sebanyak mampu membuka mata ramai orang agar sentiasa beringat mengenai bahaya virus Covid-19 ini. Bersamalah kita menghapuskan rantaian Covid-19!

Sumber: Instagram Sharnaaz Ahmad

Continue Reading
Advertisement

Trending