Connect with us

#celeb

Tular foto dengan 2 ‘wanita’ seksi, PU Amin tampil jawab kecaman netizen

Tiada angin tiada ribut, baru-baru ini tular beberapa gambar memperlihatkan Pencetus Ummah (PU) Amin bergambar bersama 2 wanita seksi menampakkan aurat dalam satu majlis yang diadakan di bulan Ramadan

Gambar-gambar tersebut dikongsi di laman Instagram oleh pemilik akaun @nadiraisaac, dipercayai individu yang mengadakan majlis tersebut.

“Tak salah bergambar, takkan nak cakap tak boleh awak ahli neraka?”

Memetik temubual bersama Utusan, lelaki berusia 31 tahun itu bagaimanapun menganggap perkara terbabit tidak salah memandangkan dirinya bukan berpelukan atau menyentuh wanita-wanita tersebut.

Menurut pemilik nama Mohamad Amirul Amin Maula Lokman Hakim itu, dia sedar gambar yang diambil oleh individu tertentu pada malam Sabtu lalu di sebuah hotel terkemuka di ibu negara akan dimuat naik dalam laman sosial.

Advertisement

Malah, dia turut menduga akan menerima kecaman orang ramai.

“Betul, pakaian mereka tidak menutup aurat. Tapi tak akanlah bila orang nak bergambar saya nak kata ‘tak boleh, awak ahli neraka’? Samalah juga jika ada golongan mak nyah yang nak bergambar, tak akan saya nak cakap begitu?
“Orang perli dan sindir saya senyum dalam gambar itu. Habis, dah namanya ambil gambar, tak akanlah saya nak buat muka marah pula?
“Pula itu, ada kalangan warganet yang komen itu sengaja jadikan ia bahan perbalahan parti politik pula,” katanya semasa dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

Dijemput menghadiri majlis berbuka puasa sebagai pembaca doa

Jelas Amin lagi, dia hadir ke majlis berbuka puasa itu sebagai tetamu jemputan untuk membaca doa selain memberi tazkirah Maghrib sebelum pulang menunaikan tanggungjawab sebagai imam di sebuah masjid.

“Sebelum pergi pun, saya dah bincang dengan isteri dan rakan-rakan. Semua kata ini peluang untuk berdakwah dan itulah yang saya lakukan semasa berada di majlis berkenaan.
“Depan-depan saya cakap semasa beri tazkirah kepada semua tetamu yang hadir. Saya sentuh mengenai topik pematuhan pakaian, sensitiviti di bulan Ramadan, kuasa dan keampunan Allah SWT, semua nampak gembira dan menerima baik bila dengar ceramah saya.
“Selama ini orang asyik kata saya cuma cakap dan nasihat orang dalam Facebook saja, bila saya turun padang macam ini dan bukannya cuma berada di surau atau masjid, pun kena kecam juga? Macam mana ini?” katanya.

Dalam pada itu, bekas peserta Pencetus Ummah itu telah pun meminta agar gambar tersebut diturunkan daripada pemilik akaun media sosial tersebut. Namun nampaknya, permintaan itu masih belum dituruti.

Selain itu, dia juga tidak menolak andaian sekiranya gambar itu akan digunakan bagi tujuan melonjakkan jenama produk tertentu tanpa pengetahuannya dan mendoakan semua yang terlibat mendapat hidayah.

Advertisement

Tak reti jaga air muka sendiri, jagalah air muka Ustaz tu

Menjengah ke ruangan komen perkongsian Instagram tersebut, rata-rata netizen mengecam tindakan wanita itu kerana memuat naik gambar yang boleh menimbulkan fitnah berkenaan.

Pakailah elok2 sikit

Tolonglah ‘delete’ gambar ni

Tau kan panggil Ustaz, jagalah pakaian

Mengarut

Terdahulu, 2 keping gambar yang memaparkan dirinya bersama dua wanita seksi dalam sebuah majlis tersebar meluas setelah ia dikongsi oleh seorang daripada wanita tersebut di dalam akaun media sosialnya.

Sumber: Utusan Online (Siti Athirah Zulkifly), Instagram @nadiraisaac

Advertisement

"Manusia itu asalnya dari tanah, makan hasil tanah, berdiri di atas tanah, akan kembali ke tanah. Kenapa masih bersifat langit?" - Hamka

Continue Reading
Advertisement