Connect with us

#tiktok

Vaksin tak lengkap lagi, pemuda cuma mampu tengok member2 lepak tepi kedai

Ketika ini, makan di premis perniagaan merupakan satu perkara yang sangat ‘rare’ memandangkan hanya individu yang sudah lengkap dua dos vaksin sahaja yang layak.

Jadi, mereka yang belum menerima vaksin ataupun menolak untuk mendapatkan suntikan sama sekali tidak dibenarkan untuk ‘dine-in’ di kedai makan terutamanya melepak bersama kenalan.

Lepak di kedai makan

Jadi, menerusi satu perkongsian di aplikasi TikTok, pengguna aplikasi tersebut dengan nama akaun @hasrulamin16 dengan ‘bangganya’ memuat naik video bersama rakan-rakan yang telah lengkap dua dos vaksin makan bersama di kedai makan.

@hasrulamin16

Yang tau je tau😂😂😂😂 #fypシ #fypdongggggggg

♬ Dunia Khayalan – .

Dah lengkap 2 doa cuma belum cukup hari

Namun, apa yang lucunya adalah nasib salah seorang rakan mereka yang terpaksa minum di luar kedai memandangkan belum lengkap dua dos vaksin seperti syarat yang ditetapkan oleh kerajaan andai mahu makan atau minum di kedai.

@hasrulamin16

Reply to @bobothensem Makcik tu pun takle buat pape😭😂😂 #fypシ

♬ original sound – Hasrul Amin – Hasrul Amin

Lebih ‘menyedihkan’ apabila dia tidak dapat terus pulang kerumah kerana menumpang rakan yang sedang makan di dalam kedai sewaktu datang bersama-sama rakan yang lain untuk melepak.

Acik kedai pun tak boleh buat apa

Sehubungan dengan itu, pelbagai komen diterima di ruangan TikTok @hasrulamin16 kerana masing-masing terhibur melihat telatah mereka.

Ada juga yang menyatakan nasib malang buat antivaxx apabila selepas ini mereka tidak dapat masuk ke dalam premis perniagaan andai gagal menunjukan bukti sudah mengambil suntikan vaksin.

 

Macam ni perasaan antivaksin agaknya

Nasiblah kena makan dekat luar

Hahaha kesian pulak tengok

Nak lengkap vaksin rasa macam nak dapat sijil degree

Memang boleh buat merajuk ni

Sumber: TikTok @harulamin16

 

Continue Reading
Advertisement