hubungi kami

TikTok

Wanita berang bibik larikan diri, tergamak tinggalkan bayi kembar di rumah

Tidak dapat dinafikan, pembantu rumah amat diperlukan pada masa ini bagi membantu pasangan suami isteri meringan beban uruskan rumah tangga terutama bagi keluarga bekerjaya.

Namun,  tidak semua orang bernasib baik mempunyai pembantu rumah atau lebih dikenali gelaran ‘bibik’ walaupun sudah dianggap seperti ahli keluarga sendiri.

Manisnya mulut. Aku dah anggap macam ibu sendiri

Itulah yang terpaksa dilalui oleh wanita ini apabila bibik yang dianggap seperti ibunya sendiri tergamak mahu melarikan diri namun selepas mereka tunaikan segala permintaannya.

Menerusi video dimuat naik oleh pengguna dikenali @ummiairilqaisyar, dia meluahkan rasa terkilan dan kecewa selepas bibiknya ‘kantoi’ mahu melarikan diri dari rumahnya.

@ummiairilqaisyar

masih xsangka.ku Cuba dgn redha tapi ku diperlakukan sebegini rupa😌

♬ bunyi asal – D’twins burger – D’twins burger

Apa yang lebih mengecewakannya adalah bibik tersebut tergamak meninggalkan bayi kembarnya  sendirian tatkala bermacam-macam dugaan terpaksa dihadapi keluarganyanya.

“Ujian untukku. Kedua-dua anak kembar masuk wad dan gaji kena potong. Dan, semalam ditambah pula bibik melarikan diri. Manisnya mulut bibik, sanggup meninggalkan kembar sendirian. 
“Ya Allah, tak sangka, aku anggap macam mak sendiri sanggup perlakukan aku macam ni,”tulisnya.
@ummiairilqaisyar

walau apa pun tjd anak harus diutamakan don’t pdulikan Dan takutkn cakapan org bcoz org xmenangung💁‍♀️Alhamdulillah twins ummi makin sihat Dan aktif🤸‍♂️🤸‍♂️

♬ original sound – nuning haryani – nuning haryani

Semua benda aku bagi kat kau…

Dalam video lain, dia mendedahkan pembantu rumahnya itu turut meminta wang dan barangan kemas miliknya sebelum meninggalkan rumah tersebut.

Kelakuan bibik itu membuatkan wanita itu terkilan, sedangkan dia telah memberikan layanan terbaik . Difahamkan, bibik tersebut telah pun menghilangkan diri dan kini sedang giat mengesan keberadaannya yang dipercayai berada di sekitar kawasan Sentul.

@ummiairilqaisyar

Allah nak tunjuk depan mata.allah xbagi aku terkejut tapi aku dapat tgk ko lari .sampai hati

♬ bunyi asal – D’twins burger – D’twins burger

Akak baik sangat, tengok muka dia takde rasa bersalah

Perkongsian itu membuatkan ramai berang dan ‘panas’ melihat kelakuan bibik tersebut yang tergamak melarikan diri. Malah, ada yang mengatakan wanita tersebut sangat baik hati sehinggakan bibik tersebut tidak mempunyai sebarang ‘rasa bersalah’.

Buatlah report polis, biar kena tangkap

Selain itu, ada yang meminta wanita itu segera membuat laporan polis dan imigresen bagi mengesan keberadaan bibik tersebut sekaligus menyelesaikan masalah.

Lari nak ikut kawan

Sumber: TikTok @ummiairilqaisyar

PERHATIAN: Pihak Oh My Media tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Oh My Media juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.
Sambung Baca
Advertisement