Connect with us

#viral

Wanita lumpuh sedih kudrat tak dihargai, pelanggan selalu ‘ghaib’ bila buat COD

Walaupun kudrat terasa lemah, wanita yang menghadapi penyakit kronik ini tetap bersemangat dengan melakukan pelbagai jualan dalam talian termasuk perkhidmatan penghantaran barang (COD).

Namun, Nur Su’aidah Mohd Jaafar kadang kala kecewa apabila melayan kerenah pelanggan yang tidak ‘munculkan’ diri setelah dia tiba di lokasi COD di sekitar Kemaman, Terengganu.

Menerusi luahan di Facebook, Nur Su’aidah atau lebih dikenali dengan panggilan Su memohon agar pelanggan sentiasa ‘alert’ apatah lagi sekiranya dia memandu dari jauh semata-mata ingin menghantar jualan tersebut.

Su nak mudahkan urusan anda, anda mudahkan urusan Su juga…

Tak nak baca scroll laju2..😭😭😭😭😭😭Duhai sahabat yang ada niat nak membeli barang su niaga tak kira la apa pun mohon…

Posted by Nur Su'aidah Mohd Jaafar on Friday, June 26, 2020

“Kalau nak batal pun bagitahu dengan jelas ye Su tak marah.. Kudrat Su tak kuat.. Kadang hati ni rapuh sangat2.. Airmata laju je mengalir.. Su jugak tak sekuat yang disangka..
“Bila Su keluar pergi COD dah dekat nak sampai rumah, telefon dan WhatsApp tak ada respon hanya Allah yang tahu.. Nak2 kalau jauh sikit penat tu terus terasa bila anda buat su macam tu,” tulisnya.

Dia yang mengalami lumpuh sejak beberapa tahun lalu melakukan COD di dua lokasi semalam, namun pulang dengan hampa selepas menunggu hampir sejam.

“Ada yang dah sampai depan rumah tadi cakap boleh tak batal Kak Su.. Allahuakbar terus tersedu kat hati.. Pergi dengan anak.. Mujur anak jadi penyejuk hati.. Anak la pujuk mama jangan nangis takde rezeki la tu.. 
“Kalau ada yang niat nak membeli & COD tu ingat la wajah ni dan kudrat tak seperti anda yang normal.. Tenung la wajah letih ni dan ingat ye pesanan su,” katanya.

Posting minggu lalu

Kecewanya bila gi cod tak ada respon.. Bluetick saja.. Taknak respon bagitahu kita tak marah. Dah la cod pakai kudrat yang tak seberapa nie.. Jadi gini sedih sungguh.. 😭

Posted by Nur Su'aidah Mohd Jaafar on Wednesday, June 17, 2020

Tinjauan di beberapa posting mendapati, suaminya Zulkiffle Yunus mencari rezeki dengan melakukan pelbagai kerja termasuk memotong rumput dan mengecat rumah.

Serba sedikit mengenai dirinya…

Sumber : Nur Su’aidah Mohd Jaafar

Continue Reading
Advertisement

Trending