Connect with us

#tiktok

7 tahun bercinta, gadis luah perasaan – “Mak dia pulak yang tak suka..”

Bercinta bagai nak rak, malah mungkin sudah ada perancangan untuk mendirikan rumah tangga, tapi malangnya ibu kepada si dia pula seolah-olah tidak merestui perhubungan cinta.

Situasi seperti itu dapat digambarkan bagi seorang gadis yang dikenali sebagai Syeela ini apabila mendedahkan kisah percintaan antara dia dan kekasihnya tidak disukai oleh ibu kepada lelaki tersebut.

Berkongsi menerusi satu video di aplikasi TikTok, gadis berusia 20 tahun itu berkata dia dan teman lelakinya yang dipanggil Man sudah menjalin cinta selama tujuh tahun dipercayai sejak dari bangku sekolah lagi.

Boleh rasa tak apa yang aku rasa? Ada tips?

@syeelaaaaaaaaaaaaa

u can feel me ? any tips girls 🙂 #fypp

♬ hero edited – Fish_vd

“Bercinta sampai tujuh tahun, last-last mak dia pulak yang tak suka,” tulis gadis berasal dari Jitra, Kedah itu dalam video berkenaan.

Menerusi video berdurasi 19 saat itu, Syeela berkongsi kompilasi rakaman rawak memaparkan dirinya dan lelaki berusia 21 tahun itu sehingga meraih 359,300 tontonan dalam kalangan warganet.

@syeelaaaaaaaaaaaaa

malas nk guna #fypage dah sebab tkpernah #fyp pun . ni last guna kot #esekalinakfyp

♬ original sound – ftblwill

Meninjau ke ruangan komen, hampir 2,000 reaksi diberikan orang ramai mengenai tips hubungan tidak direstui dimana segelintir berpendapat seseorang itu perlu mencari ibu bapa pasangan yang boleh menerima diri seadanya.

Menurut mereka, hubungan boleh bertambah keruh dan menimbulkan banyak ‘drama’ jika berkahwin tanpa mengambil kira faktor lain seperti sama ada diterima oleh ibu bapa pasangan atau sebaliknya.

@syeelaaaaaaaaaaaaa

Tak #fyp siaplahhh tiktok ni penat tau scroll cari video ! #LalamoveIt

♬ original sound – Tarda folk!

Nak buat macam mana eh?

Cari lelaki yang keluarga dia boleh terima kita!

Kalau nikah dengan bapa dia, tak dapat la anak dia…

Jangan ‘stay’, akhir nanti makan hati dengan mak dia

Jadi selama ni senyap2 bercinta ke?

Walaupun dia cakap mak dia tak benci…

Susah juga kalau macam ni, lebih kurang cinta dihalang oleh ibu bapa gitu! Teruskan berdoa, mana tahu satu hari nanti makcik tu terbuka hati terima awak untuk jadi menantu.

Sumber: TikTok @syeelaaaaaaaaaaaaa

Continue Reading
Advertisement