Connect with us

#celeb

“Bincang elok2. Siapa salah atau betul tak payah dedah di media sosial” – Sharnaaz Ahmad

Isu tentang misi bantuan ke Gaza yang disertai oleh Ustaz Ebit Lew masih menjadi bualan hangat netizen apabila seorang aktivis terkenal Muhammad Nadir Al-Nuri Kamaruzaman mendedahkan pandangan peribadinya menerusi Instagram.

Berikutan itu, pelakon dan usahawan Sharnaaz Ahmad tampil memberi respon berhubung kenyataan yang tular tersebut menerusi Insta Story miliknya.

Menurut pemilik nama Sharnaaz Ahmad Basir Ahmad itu, dia menggesa agar ketiga-tiga pihak yang terlibat dalam isu berkenaan (Nadir, Ebit Lew & Caprice) agar berbincang sebaik mungkin untuk mengelakkan berlakunya sebarang konflik.

“Bincang elok-elok tak payah buat sesi pendedahan”

“Apa pun bincang elok-elok. Tak payah buat sesi pendedahan kat media sosial macam ni. Yang buruk orang kita jugak malu lah haih nama Malaysia. Sapa salah sapa betul takyah jadi tontonan sekalian alam. Salah boh dalam lokap yang betul teruskan perjuangan. Selesai,” ujar Sharnaaz.

Tambahnya lagi, tindakan berkongsi permasalahan masing-masing di media sosial boleh mencemarkan nama baik Malaysia kerana ia dipertonton kepada masyarakat seluruh dunia.

Advertisement

Dalam pada itu, bintang filem Jebat yang berusia 36 tahun tersebut turut menasihati agar ketiga-tiga individu terbabit bermaaf-maafan antara satu sama lain dan membantu umat Islam yang dalam kesusaham.

“Talk, forgive, join together”

“Aku bercakap melalui pengalaman. Masa muda dulu aku buat macam Caprice buat. Tapi aku level peringkat negeri jelah dia level dunia. 
“Kepada Nadir, Ebit, Lew, Caprice sit down (duduk bersama) talk (cakap), forgive (maafkan), join together (bersama-sama). Tetapkan pendirian help Islam (bantu Islam) not distroy (bukan musnahkan).
“Aku tak bijak bab agama. Tapi Islam unit bukan dalca. Sebab mereka ini lah Islam disayangi, jangan sebab mereka juga, Islam dibenci oleh mata luar,” luahnya lagi.

Selain itu, Sharnaaz sempat menegaskan bahawa dia sama sekali tidak mahu mengetahui pihak mana yang benar dan yang salah. Sebaliknya, dia mahu mereka kembali bangkit bersati demi mengharumkan nama umat Islam.

Sumber: Instagram Sharnaaz Ahmad

 

Advertisement

"Manusia itu asalnya dari tanah, makan hasil tanah, berdiri di atas tanah, akan kembali ke tanah. Kenapa masih bersifat langit?" - Hamka

Continue Reading
Advertisement